ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: تخلف در پرداخت حقوق مدیران از دوره قبل مانده و باید رسیدگی شود

دو ماه پس از انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی و اسنادی از حقوق‌های میلیونی مدیران بانک‌ها، حسن روحانی به معاون اول خود دستور رسیدگی به این موضوع را داد و گفت مدیران متخلف باید عزل شوند.

در پی افشای حقوق و مزایای میلیونی مدیران دستگاه‌های اجرایی، حسن روحانی از معاون اول خود خواست تا همه موارد تخلف و هرگونه سوء استفاده در زمینه حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران شناسایی شده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده مسترد شوند و مدیران متخلف نیز عزل شوند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نامه یکشنبه ۲۳ خرداد خود به اسحاق جهانگیری، معاون اولش گفته است گزارش‌های به‌دست آمده نشان می‌دهند که در مواردی «پرداخت‌های غیرمتعارف» وجود داشته است که از مقررات دوره قبل به جا مانده اما با دولت کنونی ناسازگار است.

او این پرداخت‌ها در برخی موارد را «سوء استفاده از اعتماد دولت» نامیده و گفته است هر چه سریعتر به تخلفات رسیدگی شود و «اقدامات قاطع» صورت گیرد.

روزنامه کیهان دو ماه پس از انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی، چهارشنبه ۱۹ خرداد مدعی شده بود که به اسنادی دست یافته است که بیانگر حقوق و مزایای ۱۵۱ و ۲۳۴ میلیون تومانی یکی از مدیران بانکی نزدیک به حسین فریدون برادر رئیس‌جمهوری ایران است.

کیهان پنجشنبه ۲۰ خرداد در گزارش دیگری از دریافت پاداش چند میلیون تومانی اعضای هیئت بانک‌های صادرات، ملت، سینا و خاورمیانه خبر داده بود. برپایه این گزارش پاداش اعضای هیئت مدیره بانک صادرات ۴۰۰ میلیون تومان، بانک ملت ۵۵۰ میلیون تومان، بانک سینا ۲۵۰ میلیون تومان و بانک خاورمیانه ۹۶۰ میلیون تومان بوده است.

این روزنامه همچنین گزارش کرده بود که «مدیران شرکت فرابورس بابت خدمات خود در سال گذشته بیش از ۱۸۵ میلیون تومان و مدیران شرکت بورس انرژی ۱۶۸ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند.»

حسن روحانی اکنون مواردی از این تخلفات را ناشی از عملکرد دولت‌های محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران دانسته است.

اسحاق جهانگیری پس از انتشار این خبرها، در نامه‌ای خطاب به علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور رسیدگی موضوع را صادر کرده بود.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه نیز یکشنبه ۲۳ خرداد در نشست رسانه‌ای خود از دستور صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی حقوق‌های چند میلیون تومانی در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: «رئیس قوه قضائیه دستور داده تا زمانی که بازرسی کل کشور گزارش مستند و دقیقی ارائه نکند لازم نیست مسئله را به‌طور رسانه‌ای دنبال کنیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.