ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضائیه: برگزارکنندگان کنسرت‌ها تعهد دهند

غلامحسین محسنی اژه‌ای از برگزارکنندگان کنسرت‌ها خواست که تعهد دهند اقدامی «ضد امنیت و نظم» انجام نشود. او اما مصداق‌های این اقدامات را همچنان در ابهام نگه داشت.

پس از لغو پباپی کنسرت‌های موسیقی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه از برگزارکنندگان کنسرت‌ها خواست که تعهد دهند اقدامی «ضد امنیت و نظم» در کنسرت‌ها انجام نشود. او اما مصداق‌های این اقدامات را همچنان در ابهام نگه داشت.

محسنی اژه‌ای: برگزارکنندگان کنسرت‌ها تعهد دهند

سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری که یکشنبه، ۲۳ خرداد برگزار شد، خاطرنشان کرد که قوه قضائیه در کار وزارت ارشاد اسلامی در صدور مجوز برای کنسرت‌ها دخالت نمی‌کند.

محسنی اژه‌ای اما گفت با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نیروی انتطامی بیم آن می‌رود که در برخی کنسرت‌ها اقداماتی ضد امنیت و نظم اتفاق بیفتد. به همین جهت قوه قضائیه از دادسراها خواسته است که از برگزارکنندگان کنسرت‌ها بخواهند که تعهد دهند اقدامی خلاف نظم و امنیت صورت نگیرد.

سخگوی قوه قضائیه افزود: «اگر برگزارکنندگان متعهد نشوند که اقدامات خلاف امنیت عمومی در کنسرت صورت نگیرد دادستان از برگزاری آن جلوگیری می‌کند.»

او گفت: «در مواردی از کنسرت‌ها بوده که کسی حاضر به تعهد نبوده و دادستان از برگزاری کنسرت جلوگیری کرده است.»

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: ‌ «از این زمان به بعد نیز بر اساس وظیفه قانونی که داریم تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.»

پس از لغو کنسرت شهرام ناظری و کیهان کلهر در نیشابور، علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی گفته بود که ممانعت از لغو کنسرت‌ها در بضاعت او نیست. این نخستین بار است که سخنگوی قوه قضائیه درباره لغو کنسرت‌ها به دستور دادستان‌ شهرستان‌ها که منصوب رهبر جمهوری‌ اسلامی‌اند نظر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.