ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسنی اژه‌ای: زنجانی می‌تواند با وثیقه ۹هزار میلیارد تومانی آزاد شود

کل دارایی‌های بابک زنجانی ۳هزار میلیارد تومان برآورد شده اما سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید آزادی او مستلزم تامین وثیقه هشت تا ۹هزار میلیارد تومانی است.

سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید زنجانی می‌تواند در صورت تامین وثیقه‌ای با سقف هشت یا ۹ هزار میلیارد تومان آزاد شود. ارزش کل دارایی‌های زنجانی سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

غلامرضا محسنی‌ اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی ایران در رابطه با طولانی شدن زمان بازداشت موقت بابک زنجانی توضیحاتی داد و گفت دو سال قرار او باید تبدیل شود اما صحبتی از آزادی نشده است.

اژه‌ای میزان وثیقه لازم برای آزادی زنجانی را بین هشت تا ۹هزار میلیارد تومان دانست و گفت: «در این پرونده یک شکایت مربوط به شرکت نفت و شکایت دیگر مربوط به چهار نفر است و اگر قاضی بخواند بدهی‌ها را با اصل دلار و یورو حساب کند متهم باید هشت یا نه هزار میلیارد وثیقه بگذارد.»

به گفته اژه‌ای، ملک و پولی در این سقف از بابک زنجانی شناسایی نشده و بر این اساس الزامی به آزادی او نیست. ارزش کل دارایی‌های زنجانی سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

طبق قانون آیین دادرسی کیفری، قرار موقت بازداشت افراد پس از دو سال باید تغییر کند و تبدیل شود.

بابک زنجانی، متهم ردیف اول پرونده دلالی نفت، از دی ۱۳۹۲ در زندان به سر می‌برد و در اسفند۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد. سخنگوی قوه قضاییه، سه هفته پس از صدور حکم اعدام زنجانی، اعلام کرد که او در صورت تادیه بدهی‌هایش می‌تواند آزاد شود.

زنجانی اواخر فروردین ۹۵، فهرست اموال خارجی خود را به همراه یک وکالت بلاعزل به شرکت نفت داد تا این شرکت اموال را بتواند پس بگیرد. رسول کوهپایه‌زاده، وکیل زنجانی پس از این اقدام گفت موکل‌اش به خاطر تلاش برای جبران خسارات وارده، مستحق تخفیف حکم اعدام است.

شاکی اصلی بابک زنجانی، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی است. زنجانی در دولت احمدی‌نژاد، عامل دور زدن تحریم‌‌ها با همکاری و پشتیبانی قاطع سپاه پاسداران بود. امیرعباس سلطانی، رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس نهم گفته است بابک زنجانی پیش از آن‌که وارد معامله نفتی با دولت محمود احمدی‌نژاد شود، ۱۵پرونده تخلف مالی در محاکم قضایی داشت.

دستکم ۵۰ الی ۶۰درصد افراد سیاسی خاص در پرونده زنجانی دست داشته‌اند که نام‌شان هم‌چنان مکتوم مانده است. زنجانی در اسفند ۹۴ و در واکنش به صدور حکم اعدام علیه خودش گفت: «من که همه هدفم خدمت به نظام بود و به نظام کمک کردم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    از یاد نبریم که خمینی جاهل با وجود اینکه فتوا صادر کرده بود «اقتصاد از آن خر است» ولی عکس فتوژنیک خود را بروی اسکناس که از آن اقتصاد است چاپ کرد و به مشتی خر (با عرض معذرت به مقام خر) چاپانید. پس چه بهتر که اکنون بجای عکس خمینی عکس بابک زنجانی بر روی اسکناس چاپ شود که یادگاری مناسبی از خر تو خر بودن نظام آخوندی باشد و اینکه چقدر راحت و بی دردسر میتوان ثروت یک ملتی را چاپید بدون آنکه مدیریتی در کار باشد و در برابر چشمان باز و گشاده قومی غیور و خر پرور (با عرض معذرتی دو باره به غیرت و عزّت خر). کش دادن بیش از این هم جزایش سخت است و باعث سلب آزادی میگردد.

  • roozbeh

    زنجانی در اسفند ۹۴ و در واکنش به صدور حکم اعدام علیه خودش گفت: «من که همه هدفم خدمت به نظام بود و به نظام کمک کردم.» تاریخ مصرف ایشون بعد از برجام تموم شده و حالا با هاش این طور رفتار میکنند. این زنگ خطریست برای کسانی که با شیطان مجسم ( یعنی ملا ها) معامله و خوش خدمتی میکنند فردا نوبت شماست همین امروز دست بکشید.

  • بهنام

    خودشان هم نمیدانند با این تحفه نطنز و این فاسد اقتصادی سر بر آورده از دل نظام پوسیده اسلامی چه کنند . میخواهند پولها را پس بگیرند و بعد هم بدون اینکه اجازه دهند اسم افراد پشت پرده و دیگر فاسدان رده بالای اقتصادی ، برده شود ، سر متهم را زیر آب کنند . البته هر چه به سر این تحفه اقتصادی و یا به قول چاپلوسانه خودش ( بسیجی اقتصادی ) بیاید حقش است و شاید باعث عبرت دیگر فاسدان و دزدان سر گردنه شود .

  • خبرنگار ساندویچ فروش از تهران

    نه هزار میلیارد ! این که چیزی نیست! اگر نهصد هزاز هزار میلیارد هم باشد او از لطف امام زمان عج می تواند بسرفد!