ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۴ تن از کارگران معترض شهرداری اهواز بازداشت شدند

اعتراض‌های کارگری در ایران با ادامه رکود اقتصادی شدت گرفته و بازداشت کارگران معترض بیش‌تر و احکام قضایی هم سنگین‌تر شده‌اند. جرم کارگران شهرداری اهواز نیز برگزاری تجمع اعتراضی است.

۲۴ تن از کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه چهار اهواز که در اعتراض به معوقات مزدی خود دست به تجمع زده بودند توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، ۷۰ نفر از کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه چهار اهواز در اعتراض به سه ماه تأخیر در پرداخت حقوق‌شان روز گذشته، دوشنبه ۲۴ خرداد، در مقابل ساختمان شهرداری این منطقه دست به تجمع زدند اما با برخورد نیروی انتظامی روبه‌رو شدند.

این کارگران معترض ساعت هشت صبح دوشنبه تجمع خود را آغاز کردند اما یک ساعت بعد مأموران انتظامی ۲۴ نفر از آن‌ها را بازداشت کردند.

کارگران بازداشت‌شده قرار است امروز سه‌شنبه ۲۵ خرداد برای تشکیل پرونده قضایی به دادگاه منتقل شوند.

در سال‌های اخیر با رکود اقتصادی شدید در ایران، اعتراضات کارگری نیز افزایش چشمگیری داشته‌اند. این اعتراضات به‌ویژه در ماه‌های گذشته با بازداشت کارگران و برخوردهای قضایی شدید روبه‌رو بوده‌اند.

مجازات کارگران معترض چنان شدت گرفته است که احکام آن‌ها مورد اعتراض برخی از نهادهای دولتی نیز قرار گرفته است. تنها در دو ماه اخیر ۱۷ کارگر معدن طلای آق‌دره در آذربایجان غربی و ۹ نفر از کارگران معدن سنگ آهن بافق در استان یزد به‌دلیل شرکت در اعتراضات صنفی به حبس‌های تعلیقی و ضربات شلاق محکوم شدند.

در پی اجرای حکم مجازات شلاق برای ۱۷ کارگر معدن طلای آق‌دره، رضا نقی‌زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی با حکم علی ربیعی، وزیر کار از سمت خود برکنار شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    رژیم ملا ها بسیار از ادامه اعتراضهای کارگری و سراسری شدن آن وحشت داره چون این علت اصلی سقوط و قدم ما قبل حمله به پادگانها در رژیم گذشته بود به همین علت سعی در سرکوب جنبش کارگری در نطفه دارد . متاسفانه ایران فاقد یک اپوزیسون واقعی و دمکراسی خواه است که از این حرکتها به نفع جنبش مردمی استفاده کند.