ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سایت اصولگرای «جهان‌نیوز» توقیف شد

هیأت نظارت بر مطبوعات، «جهان نیوز» از سایت‌های خبری اصولگرایان را توقیف کرد.

هیأت نظارت بر مطبوعات، «جهان نیوز» از سایت‌های خبری اصولگرایان را توقیف کرد.

سایت «جهان نیوز» منتسب به علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای دوره قبلی مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس، هیأت نظارت بر مطبوعات چهارشنبه ۲۶ خرداد براساس بند ۱۱ ماده شش و مستند به تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون مطبوعات، این سایت خبری را توقیف کرده است.

بند ۱۱ ماده شش قانون مطبوعات ایران مربوط به «پخش شايعات و مطالب خلاف واقع و يا تحريف مطالب ديگران» است. هیئت نظارت بر مطبوعات می‌تواند در صورت چنین تخلفی نشریه یا سایتی را توقیف کند.

در تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات نیز آمده است که هيئت نظارت در صورت توقيف نشریه‌ای موظف است ظرف مدت يک هفته پرونده را جهت رسيدگی به دادگاه ارسال کند.

سایت «روز نو» دلیل توقیف «جهان‌نیوز» را انتشار دو خبر با تیترهای «نامه محرمانه موگرینی به ظریف» و «حضور رهبر طالبان در ایران قبل از کشته شدن» در تاریخ ۱۶ و ۱۸ خرداد عنوان کرد.

مسئولان دولتی این دو خبر را تکذیب کردند و آن‌ها را در راستای فعالیت‌های مخالفان توافق هسته‌ای دانستند.

سایت «جهان نیوز» منتسب به علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای دوره قبلی مجلس است و به‌عنوان رسانه نزدیک به حزب «جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی» شناخته می‌شود. پرویز سروری، یکی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس نهم مدیر مسئول این سایت است.

«جهان نیوز» در تیرماه ۱۳۸۷ نیز یک بار فیلتر شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر عبدالعزیز ساقی رامهــرمزی

    نام خانوادگی ایشان ما را به یاد عُبید زاکانی نویسنده و طنز پرداز سرشناس کشورمان و جهان می اندازد . ای کاش از دیدگاه هوشمندی و آزاد اندیشی هم بهره ای از آن اندیشمند فرزانه برده باشند .