ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محرومیت از تحصیل برای دانشجویانی که در دانشگاه سیستان و بلوچستان رقصیدند

برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه سیستان بلوچستان به علت رقصیدن در یک مراسم که در دانشگاه برگزار شده، احکام محرومیت صادر شده است.

برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به علت رقصیدن در یک مراسم که در دانشگاه برگزار شده، احکام محرومیت صادر شده است.

هفته گذشته، ویدئویی از دانشگاه سیستان و بلوچستان منتشر شد که در آن عده‌ای روی صحنه‌ و تعدادی در میان حاضران در حال رقص دیده می‌شدند. گفته شد که این فیلم مربوط به جشنواره اقوام این دانشگاه است. جشنواره اقوام ایرانی برای هدف معرفی قومیت‌های مختلف ایرانی به دانشجویان، در روزهای پایانی اردیبهشت ماه و هفته اول خرداد سال ۹۵، در زاهدان برگزار شد.

به دنبال انتشار این فیلم، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی صحنه‌هایی را که در این مراسم اتفاق افتاد، «شرم آور و توجیه ناپذیر» خواند.

او همچنین گفت که فیلم این مراسم را دیده اما «رقص آنها رقص محلی نیست که توجیه پذیر باشد بلکه “قرتی بازی فرنگی” است.»

نماینده مردم زاهدان گفته بود که منتظر است رئیس دانشگاه به کشور بازگردد تا جلسه ای با حضور او در خصوص برگزاری این مراسم برگزار شود و در صورت لزوم با وزیر علوم  هم جلسه‌ای برگزار شود.

دادستان زاهدان هم گفته بود که این ماجرا را پیگیری می‌کند.

با اینکه روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان در واکنش به انتقادها بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن از این اتفاق که «به رغم اندیشیدن تمهیدات برای جلوگیری از اختلاط» افتاده اظهار تاسف کرد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان علیه رئیس دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان اعلام جرم کرد.

اکنون کمیته انضباطی دانشگاه سیستان و بلوچستان رایی بدوی صادر کرده و به موجب آن، هفت دانشجوی این دانشگاه را به ۱۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم کرده است.

به نوشته سایت خبری عصر تعادل، حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ دانشجو و یک ترم محرومیت از تحصیل برای دو دانشجو صادر شده است.

یکی از دانشجویان به این سایت گفته که چنین حکمی را دریافت کرده و می‌خواهد به رای صادر شده اعتراض کند.

در هفته‌های اخیر تعداد زیادی از جوانان ایرانی به دلیل برگزاری و شرکت در مهمانی‌های مختلط بازداشت شده‌اند.

رقص در ایران ممنوع است و تنها به برخی از رقص‌های فولکلوریک ایرانی در مراسم خاص مجوز داده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمدمهدی فریدونی

    سلام من از امکانات شما راضی هستم