ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندگی زنانی از ترکمن صحرا

ترکمن‌ها، یکی از اقوام ترک‌تبار ایران هستند که در بخش‌هایی از خراسان و در کناره‌های شرقی دریای خزر و استان گلستان موسوم به ترکمن‌صحرا سکونت دارند.

ترکمن‌ها، یکی از اقوام ترک‌تبار ایران هستند. آنها در بخش‌هایی از خراسان و در کناره‌های شرقی دریای کاسپین (خزر) و استان گلستان موسوم به ترکمن‌صحرا سکونت دارند. این قوم به زبان ترکمنی سخن می‌گویند و بیشترشان مسلمان و پیرو مذهب حَنفی هستند.

لباس ترکمن‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. پارچه‌های ابریشمی با دوخت و دوزهای زیبا زندگی کهن ترکمن‌ها را یادآوری می‌کند.

زنان تركمن در طول تاريخ بسيار پرقدرت و توانمند ظاهر شده‌اند. آنها از نظر روابط اجتماعي چندان تفاوتي با مردان ندارند. زنان در جامعه امروز ترکمن همراه با تحصیل در فعالیت‌های مدنی شرکت می‌کنند و پا به پای مردان به فعالیت اقتصادی و اجتماعي می‌پردازند.

[sliderpro id="150"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تایماز

    وقتی این زنان تورک را در هر کجا اعم از ترکم صحرا، دشت مغان، ایل قشقایی، مادرانمان در تبریز و اردبیل و ارومیه و گنبد و ساوه و همدان و ارومیه و بسیاری از شهرها و مناطق دیگری که بردن اسمشان در این سطور نمی گنجد، می بینم، به خاطر آنکه فرزند همینهایم بخود می بالم. غیرت و شرف وابستگی به هویت یکسان و تعصب به همدیگر رمز حیات ما است. یاشاسین بؤتون تؤرکلر.

  • وحید

    عاشق جمله اول این متن شدم دست مریزاد ترکمن‌ها، یکی از اقوام ترک‌تبار ایران هستند... ترکمن صحرا جای بسیار دیدنی است و ترکمن ها انسانهای بسیار صمیمی