ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: داعش دست به نسل‌کشی ایزدی‌ها زده است

کارشناسان کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد کشتار اقلیت ایزدی در سوریه و عراق توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) را نسل‌کشی دانستند. آن‌ها از جامعه جهانی خواستند تا به این جنایات پایان دهند.

کارشناسان کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد کشتار اقلیت ایزدی در سوریه و عراق توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) را نسل‌کشی دانستند. آن‌ها از جامعه جهانی خواستند تا به این جنایات پایان دهند.

سازمان ملل: داعش در سال ۲۰۱۴ هزاران ایزدی را از خانه‌های خود در سنجار آواره کرد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پائولو پینه‌یرو، بازرس ارشد سازمان ملل در امور سوریه پنج‌شنبه ۱۶ ژوئن / ۲۷ خرداد در ژنو با ارائه گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل گفت: «یک نسل‌کشی اتفاق افتاده و همچنان نیز ادامه دارد.»

پینه‌یرو گفت داعش «هولناک‌ترین جنایت‌ها» را علیه تمام زنان ایزدی، کودکان و مردان این اقلیت در اسارت مرتکب شده است.

به‌گفته بازرس سازمان ملل داعش ایزدی‌ها را به‌عنوان کافر می‌شناسد و از طریق قتل، تجاوز، بردگی و گرسنگی نسل آن‌ها را نابود سازد. اقلیت ایزدی از قرن‌ها پیش در کوهستان‌های سنجار عراق سکنی دارند.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل شورای امنیت و دادگاه کیفری لاهه را فراخواند تا فرماندهان مسئول داعش را تحت تعقیب قرار داده و آن‌ها در به دادگاه ویژه بکشانند.

پائولو پینه‌یرو با اشاره به کنوانسیون نسل‌کشی سازمان ملل، همه کشورها را موظف به جلوگیری از نسل‌کشی و مجازات آن دانست.

بنا به گزارش کمیسیون سازمان ملل، داعش در سال ۲۰۱۴ هزاران ایزدی را از خانه‌های خود در سنجار آواره کرد و در حال حاضر هنوز سه هزار و ۲۰۰ زن و کودک ایزدی زیر خشونت‌های این گروه قرار دارند. اغلب این زنان و کودکان در داخل سوریه هستند.

هزاران زن و کودک که برخی از آن‌ها ۹ سال بیشتر سن نداشتند در بازار بردگی به‌فروش رسیدند. افزون بر این گروهی از آن‌ها به‌عنوان برده جنسی «اهدا» شدند.

یکی از زنانی که موفق به فرار شده بود ۱۵ «صاحب» مختاف داشته است. او گفته است که به خاطر نمی‌آورد چند بار به فروش رفته است.

در سوریه بسیاری از ایزدی‌ها برای پایان دادن به تحقیرها، دست به خودکشی زده‌اند.

گزارش کمیسیون سازمان ملل با مصاحبه با ۴۵ نفر از بازماندگان ایزدی، رهبران دینی، قضات و پزشکان تهیه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر عبدالعزیز ساقی رامهــرمزی

    صحت خواب و لالا کجا بودید تا حالا ؟ تا کنون در خواب خوش بودید . از روزی که خود را شناختم شما همیشه خواب بوده اید . بهتر است بگویم خود را به خواب زده اید .

  • اردلان

    آنچه مسلمانان مهاجر سر نیاکانمان آوردند و صیغه و چند همسری و کنیز داری و دیگر روش های تحقیر زنان و مادران ایرانی و غیر مسلمان و حالا ایزدی ها . متاسفانه قران دستور العمل های ضد انسانی کم ندارد ؛ سرکوب مخالفین و کافران ، جزیه ی سنگین گرفتن ، تایید برده داری و کنیز داری ، نصفه حساب کردن حقوق و ارزش زن ، حقوق ویژه ی محمد بن عبدالله برای زنبارگی ، سنگسار و اعدام و کشتار و تهدید ائمی خدای مقتدر و تهدید و تحقیر او به جهنم و پستی ، دینی که اخلاقش مبتنی بر دو رویی و ریاکاری و خرید بهشت و جهنم است .شرم باد بر تک تک مسلمان زادگانی که این راه شوم و انسان کش رو ادامه می دهند و خودشان و ملتی را به تحقیر و بردگی و اسارت و بیچارگی محکوم کرده اند