ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش وزیر ارشاد به قوه قضائیه: کمانچه جرم است؟

کنسرت‌های موسیقی در شهرستان ها با دخالت قوه قضائیه به بهانه پیشگیری از وقوع جرم لغو می‌شوند. علی جنتی این پرسش را مطرح کرده که آیا کمانچه جرم است؟

علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی در گفت‌و گو با خبرگزاری موج، از لغو کنسرت کیهان کلهر و شهرام ناظری در نیشابور مثال آورده و به اقدام غلامرضا اکبری مقدم، دادستان نیشابور استناد کرده که برای پیشگیری از وقوع جرم، کنسرت این هنرمندان را لغو کرده بود و این پرسش را مطرح کرده که آیا کمانچه جرم است؟

علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی: کمانچه جرم است؟

علی جنتی در واکنش به دخالت دادستان‌ شهرستان‌ها در جلوگیری از برگزاری کنسرت‌های موسیقی از قوه قضائیه خواسته است که در برگزاری کنسرت‌های موسیقی با مجوز وزارت ارشاد اسلامی اخلال نکنند. او خاطرنشان کرده که وزارت ارشاد اسلامی پاسخگوست.

علی جنتی در گفت‌و گو با خبرگزاری موج در این‌باره گفته است: «وزارت ارشاد تعهد داده و ما ملزم به رعایت اصول هستیم و در صدور مجوز برگزاری کنسرت و فرستادن آن‌ها به شهرستان‌ها با حساسیت بالایی عمل می‌کنیم. قطعاً ما برای برگزاری کنسرت در برخی از شهرستان ها به گروه‌های پاپ مجوز نمی‌دهیم و بیشتر گروه‌های موسیقی سنتی می‌فرستیم و بر نوع رفتارها و حرکاتی که طرفداران انجام می‌دهند، مراقبت داریم که مشکلی پیدا نشود.»

پس از لغو پیاپی کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها، از جمله کنسرت شهرام ناظری و کیهان کلهر در نیشابور، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه گفته بود با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نیروی انتطامی بیم آن می‌رود که در برخی کنسرت‌ها اقداماتی ضد امنیت و نظم اتفاق بیفتد. به همین جهت قوه قضائیه از دادسراها خواسته است که از برگزارکنندگان کنسرت‌ها بخواهند که تعهد دهند اقدامی خلاف نظم و امنیت صورت نگیرد.

علی جنتی اعلام کرده است که جلوگیری از لغو کنسرت‌های موسیقی در بضاعت او نیست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.