ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترور نماینده حزب کارگر مجلس بریتانیا در یورکشایر

یک هفته پیش از برگزاری رفراندوم بریتانیا، یک نماینده حامی ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، در پی حمله با سلاح گرم و سرد کشته شد. انگیزه این سوءقصد روشن نیست.

یک هفته پیش از برگزاری رفراندوم در بریتانیا، نماینده یورکشایر و عضو اپوزیسیون دولتی که برای باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کرد، در یک سوءقصد جان باخت. انگیزه حمله روشن نیست.

جو کاکس، نماینده ۴۱ ساله یورکشایر و مادر دو فرزند که صبح پنجشنبه (۱۶ ژوئیه/۲۷ خرداد) در حوزه انتخابیه‌اش مورد حمله قرار گرفته بود، در پی جراحات وارده درگذشت. ضارب مردی ۵۲ ساله است که دستگیر شده اما انگیزه‌اش از این حمله روشن نیست.

جو کاکس برای بازدید از حوزه انتخابیه‌اش، یورکشایر واقع در شمال انگلستان به این شهر رفته بود. ضارب پس از تیراندازی، با چاقو هم به او حمله کرد.

کاکس دانش آموخته دانشگاه کمبریج بود و پس از سال‌ها همکاری با نهادهای امدادی از جمله "اکسفام"، در سال ۲۰۱۵ از حوزه انتخابیه یورکشایر غربی وارد مجلس عوام بریتانیا شده بود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، او به عنوان یکی از نمایندگان اپوزیسیون، خواستار توقف جنگ داخلی سوریه و مشارکت قوی‌تر کشورش در رویارویی نظامی با داعش بود. خانم کاکس برای رفراندومی که قرار است در ۲۳ ژوئیه برای حضور یا خروج بریتانیا در اتحادیه اروپا برگزار شود، در جهت باقی ماندن بریتانیا فعالیت داشت.

پس از حمله به خانم کاکس، فعالیت‌های تبلیغی موافقان و مخالفان این همه‌پرسی در یورکشایر تعطیل شد. روشن نیست حمله به جو کاکس به خاطر مواضع سیاسی او بوده یا خیر. پلیس بریتانیا هنوز چیزی در این زمینه نگفته است.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و سایر شخصیت‌های دولتی این کشور به ترور خانم کاکس واکنش نشان داده‌اند. کامرون در توئیتر مرگ خانم کاکس را  یک فاجعه خواند و با همسر و فرزندانش ابراز همدردی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.