ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ یک جوان در بازداشتگاه پلیس آبادان

انتشار گزارش‌هایی درباره به کما رفتن و مرگ یک جوان در بازداشتگاه پلیس آبادان واکنش فرماندهی نیروی انتظامی این شهر را به دنبال داشته. مرگ این جوان بر اثر شکنجه تکذیب شده است.

انتشار گزارش‌هایی درباره به کما رفتن و مرگ یک جوان در بازداشتگاه پلیس آبادان واکنش فرماندهی نیروی انتظامی این شهر را به دنبال داشته است: مرگ این جوان بر اثر شکنجه تکذیب شده و کسانی که این خبر را منتشر کرده‌اند مورد تعقیب و پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند.

عکس تزیینی است

روز پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد روزنامه دولتی ایران خبر داد که پسر جوانی هنگام بازجویی در بازداشتگاه پلیس آبادان به کما رفته و در بیمارستان درگذشته است.

این فرد نادر شریفی معرفی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان اما با تکذیب خبرها و گزارش‌های مرگ نادر شریفی بر اثر شکنجه، گفته است که هیچ گونه جای ضرب و شتمی بر بدن این فرد وجود ندارد و هیچ شواهد و مدارکی دال بر شکنجه شدن او در دست نیست.

محسن تقی‌زاده تاکید کرده که همراه با دادستان آبادان در حال پیگیری مستقیم این موضوع است و اگر ماموران نیروی انتظامی دست و مسئولیتی در این ماجرا داشته باشند، حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او اما بدون این‌که به دلیل یا دلایل بازداشت نادر شریفی اشاره کند، گفته است که برخی از منتشر‌کنندگان این خبر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به اتهام تشویش اذهان عمومی، خدشه‌دار کردن چهره پلیس و نشر اکاذیب مورد پیگرد قرار گرفته‌اند، پلیس فتا آن‌ها را شناسایی کرده و برخی از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی آبادان از بازجویی شدن چند نفر از این افراد در روزهای گذشته خبر داده است.

برخورد‌های خشن پلیس با متهمان و شکنجه آنان بارها و بارها در ایران خبر‌ساز شده است.

یکی از این موارد شکنجه شدن ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویس در سال ۹۱ بود که به مرگ او در بازداشتگاه پلیس فتای تهران انجامید.

مرگ او قتل شبه‌عمد تشخیص داده شد و قاتل به حبس و شلاق محکوم شد.

دوم خرداد ماه امسال هم خبرهایی درباره مرگ یک شهروند جوان افغانستانی در بیمارستان فاطمه‌الزهرای یزد منتشر و گفته شد که علت مرگش آسیب‌های وارد شده به او در بازداشتگاه پلیس بوده است.

این جوان احسان‌الله احسانی معرفی شده بود:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آدم

    يعنى كوچك ترين اعتراضى حتىٰ اگر حقيقت بگويى و به ملت خبرى دال بر مثلاً همين اتفاق در آبادان يا مثلاً خبـر بازداشت بيست و چهار ساعته شخصى در يكـى از زندانهاى تهران كه گويا بلا هاى بسيارى بر سرش آورده بودند و حتىٰ توسط خبر نگار خودشان به اطلاع عموم رسيده باعث رنجش آقايان ميشود و بلافاصله علناً اعلام ميكنند كه هر كس خبـرى از مظالم بدهد دستگير و حتماً نابودى خودش و خانواده. ملت چه زمان آگاه ميشويد؟