ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت عراق در فلوجه اعلام پیروزی کرد

نخست وزیر عراق اعلام کرد که ارتش شهر فلوجه را از داعش بازپس گرفته است اما مقامات آمریکا می‌گویند بخش مهمی از این شهر همچنان در تصرف داعش است.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق ساعاتی پس از ورود نیروهای ارتش این کشور به شهر فلوجه اعلام کرد که این شهر از تصرف نیروهای داعش خارج شده است.

عکس از آرشیو - حیدر عبادی، نخست وزیر عراق

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبادی شامگاه جمعه ۱۷ ژوئن/ ۲۸ خرداد در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که فلوجه «آزاد» شد. اما اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت که نیروهای ارتش عراق توانسته‌اند تنها بخشی از این شهر را از تصرف داعش خارج کنند.

به گفته وزیر دفاع آمریکا نبرد در این شهر همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی حملات هوایی ایالات متحده روز گذشته توانستند ساختمان فرمانداری فلوجه را از نیروهای داعش بازپس گیرند. به گفته مقامات آمریکا «بخش مهمی» از فلوجه همچنان در تصرف داعش است.

این بخش نزدیک به یک ساعت با غرب بغداد، پایتخت عراق فاصله دارد و به گفته مقامات آمریکایی خانه‌های این بخش از فلوجه مین‌گذاری شده‌اند.

ارتش عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در حال پیشروی در «خیابان بغداد» هستند که شاهراه شرقی-غربی این شهر است. در این بیانیه آمده است که کماندوهای ضدتروریسم بیمارستان فلوجه را محاصره کرده‌اند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بامداد شنبه ۲۹ خرداد در پیامی به ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق پیروزی ارتش عراق در فلوجه را تبریک گفت.

از اواخر ماه گذشته میلادی نیروهای ارتش عراق به همراه شبه‌نظامیان شیعه حشد شعبی عملیات وسیعی برای بازپس‌گیری شهر فلوجه در ۵۰ کیلومتری غرب بغداد آغاز کردند.

ارتش عراق از مدتی پیش وارد مرکز فلوجه شده است و درگیری‌ها در این منطقه چندین روز ادامه داشت اما کمتر از یک هفته پیش مرکز فرماندهی عملیات فلوجه اعلام کرد که این عملیات به کندی پیش می‌رود و در حال حاضر ارتش نیروهای کافی برای بازپس‌گیری مرکز این شهر را در اختیار ندارد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرشکاری

    آمریکا که حکومت قدر قدرت صدام حسین را فقط در عرض چند روز متلاشی کرد ، چرا هیچ اقدامی در جهت ازمیان برداشتن حکوت اسلامی درعراق و در مهد دموکراسی غرب مابانه یعنی لیبی برنمی دارد ؟علاوه بر این ، چنین وسط دعوا نرخ تعیین می کند...واقعا چه نفعی از این دار و ُدسته حیوان صفت و وحشی می برد ! بگذریم از اینکه در عراق تحت سلطه اش اجازه داد در روز روشن با صدها وانت تویوتا این ضد انسان ها یکی یکی شهر های استراتژیک عراق را تصرف کنند...پرو یی و دروغ وُ دغلکاری هم حدی دارد !