ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد شورای شهر تهران به قوه قضائیه: زندان اوین رایگان به شهرداری واگذار شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت منابع مالی برای خرید زندان اوین از عوارض ساخت و ساز و پسماند و نوسازی و از سوی «شهروندان» تأمین می‌شود.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به قوه قضائیه پیشنهاد داد که زندان اوین را به طور رایگان به مدیریت شهری شهرداری تهران واگذار کند.

زندان اوین

سالاری، شنبه ۲۹ خرداد به خبرگزاری مهر گفت که قوه قضائیه برای آن‌که «سهم خود را از پالایش هوای پایتخت پرداخت کند» نباید بابت واگذاری زندان اوین از شهرداری پولی بگیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت منابع مالی برای خرید زندان اوین از عوارض ساخت و ساز و پسماند و نوسازی و از سوی «شهروندان» تأمین می‌شود.

سالاری در ادامه گفت: «وقتی موضوع خرید زمین یا پادگان‌ها برای تبدیل به فضای سبز از نهادهای نظامی مطرح می‌شود، همه می‌خواهند با نرخ کارشناسی از شهرداری پول بگیرند، در حالی که باید این نهادها که هدف همه‌شان رفاه شهروندان است سهم‌شان را از سلامت شهر بپردازند».

او درباره نقش شورای شهر در پروسه واگذاری زندان اوین به شهرداری گفت که این پروژه جزو «پروژه‌های بزرگ مقیاس» است و شورای شهر باید «حتماً» در جریان آن قرار گیرد.

شهرداری تهران مدت‌ها بر سر تبدیل زندان اوین به پارک با قوه قضائیه مذاکره کرده است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران اردیبهشت‌ماه سه سال پیش از توافق اولیه با قوه قضائیه برای انتقال زندان اوین به خارج از تهران خبر داده بود.

اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی ایران نیز ۱۲ خرداد از مذاکره این سازمان با شهرداری تهران بر سر قیمت‌گذاری زندان اوین خبر داد و گفت این سازمان نمی‌تواند قیمتی برای زندان اوین تعیین کند و کارشناسان باید نظر بدهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.