ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده پیگیری حذف مجازات اعدام از جرایم مواد مخدر در مجلس

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم گفته است در جرایم مربوط به مواد مخدر، جز در مواردی که جرم فرد مصداق محاربه باشد، نباید مجازات اعدام در نظر گرفته شود.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم گفته است که اصلاح قانون مجازات جرایم مرتبط با مواد مخدر، برای حذف مجازات اعدام در این مجلس پیگیری می‌شود.

طرح از جهانگیر درمنی

طرح اصلاح مجازات اعدام در قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس نهم مطرح شد: درخواست بیش از ۷۰ نماینده مجلس برای حذف مجازات اعدام از جرایم مواد مخدر

نمایندگان مجلس سابق اما امکان و فرصت پرداختن به آن را نیافتند و حالا قرار است این طرح در مجلس دهم که به تازگی آغاز به کار کرده، پیگیری شود.

محمدجواد فتحی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ایران تصویب این طرح را در بهبود وضعیت زندگی خانواده‌های زندانیان مواد مخدر تاثیر‌گذار خوانده است.

پیش از این عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، از تشکیل کمیته ویژه‌ ای برای بررسی مجازات‌های جایگزین اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر خبر داده بود.

او به سایت خانه ملت گفته است در جرایم مربوط به مواد مخدر، جز در مواردی که جرم فرد مصداق محاربه باشد، نباید مجازات اعدام در نظر گرفته شود و این مجازات باید از قانون مبارزه با مواد مخدر حذف شود.

افرادی که در ارتباط با قاچاق مواد مخدر در ایران اعدام می‌شوند اغلب از طبقه فرودست هستند و فتحی هم تاکید کرده است که با اجرای حکم اعدام، تنها یک نفر از صحنه روزگار حذف نمی‌شود، بلکه خانواده او هم گرفتار فقر و ناچاری می‌شوند: «در سیاست جنایی اسلام مجازات اعدام روش مقبولی نیست و با اصلاح مجازات اعدام در قانون مبارزه با مواد مخدر، باید برای پیشگیری از ارتکاب به جرایم مرتبط با مواد مخدر گام‌ برداشت»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین المللی حقوق بشر)

    گزارش: مجازات اعدام برای جرایم مربوط به مواد مخدر در ایران https://www.fidh.org/IMG/pdf/20151010_iran_dp_asia_drug_report_per.pdf