ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهران: شرارت و مزاحمت، بهانه بازداشت ۵۸۸ نفر در سه ماه

فرمانده نیروی انتظامی تهران آماری از شمار بازداشت‌شدگان در تهران در سه ماه اول سال ۹۵ ارائه کرده است که بر اساس آن ۵۸۸ نفر به بهانه شرارت‌ورزی و ایجاد مزاحمت برای زنان بازداشت شده‌اند.

حسين ساجدی‌نيا افراد بازداشت‌شده را مختل‌کنندگان نظم و امنيت عمومی در سطح شهر تهران خوانده و کفته است که این افراد در ماه‌های فروردين، ارديبهشت و خرداد در جریان عملیات‌ مختلف پلیسی دستگیر شده‌اند.

او ۱۶۷ نفر از این افراد را اراذل و اوباش و ۴۲۱ "مزاحم نوامیس" خوانده است. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برگزاری طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش در یک مرحله و اجرای طرح امنيت و آرامش در ۱۰ مرحله خبر داده که بازداشت‌شده‌ها محصول برگزاری این طرح‌ها هستند.

گفته می‌شود که از بازداشت‌شده‌ها تعداد زيادی سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

به گفته ساجدی‌نیا برخورد با مختل‌کنندگان نظم عمومی و مزاحمان از دغدغه‌های اصلی شهروندان تهرانی است. این برخوردها معمولا در فصل تابستان شدت بیش‌تری پیدا می‌کنند. برای اجرای این طرح‌ها، نیروی انتظامی معمولا به پارک‌ها و معابر عمومی یورش می‌برد و عده زیادی از شهروندان را بازداشت می‌کند. در میان کسانی که بازداشت می‌شوند، برای عده‌ای پرونده تشکیل می‌شود و راهی محاکم قضایی می‌شوند.

بازداشت فله‌ای افراد اغلب صدای اعتراض فعالان اجتماعی و مدنی را بلند کرده است و این در حالی‌ست که فرمانده نیروی انتظامی، طرح‌های برگزار شده را موجب ایجاد رضایت در شهروندان دانسته و گفته است که در این مورد بازخوردهای خوبی از مردم به پلیس رسیده است.

با وجود اعتراض‌ها و مخالفت‌هایی که نسبت به اجرای چنین عملیاتی وجود دارد، رهبر جمهوری اسلامی از نیروی انتظامی خواسته است در موضوعات مربوط به «امنیت اخلاقی»، بعد از برنامه‌ریزی دقیق، مستحکم و عقلانی، «دیگر به مخالفت برخی افراد یا فضاسازی‌های رسانه‌ای توجه نکنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.