ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جعفر عظیم‌زاده، پس از ۵۱ روز اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

این فعال کارگری زندانی پس از ۵۱ روز اعتصاب غذا دچار افت شدید قدرت شنوایی، کاهش دید، عدم تعادل حین راه رفتن، بی‌حسی عضلات دست‌ها و قسمتی از ناحیه چپ سر و عدم توانایی شناخت دوستان و نزدیکان شده است.

جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری زندانی پس از ۵۱ روز اعتصاب غذا به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری زندانی در پنجاه و یکمین روز اعتصاب غذای خود – بیمارستان سینای تهران

به گزارش سایت رسمی اتحادیه آزاد کارگران ایران، عظیم‌زاده عصر شنبه ۲۹ خرداد به دلیل شدت وخامت وضعیت جسمانی‌اش از زندان اوین به بیمارستان سینا منتقل و در آنجا بستری شد، اما به اعتصاب غذای خود پایان نداد.

این فعال کارگری زندانی پس از گذشت ۴۰ روز از آغاز اعتصاب غذای خود دچار افت شدید قدرت شنوایی، کاهش دید، عدم تعادل حین راه رفتن، بی‌حسی عضلات دست‌ها و قسمتی از ناحیه چپ سر شد و در پنجاه و یکمین روز اعتصاب غذا توانایی شناخت دوستان و نزدیکان را از پشت تلفن از دست داد.

او همچنین دچار خونریزی روده شده و تعداد و طول مدت سرگیجه‌هایش افزایش یافته و مشکل دفع ادرارش شدت یافته است.

عظیم‌زاده، رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران از ۱۰ اردیبهشت، روز جهانی کارگر در اعتراض به حکم خود و وضعیت کارگران ایران دست به اعتصاب غذا زده است. از جمله خواست‌های او می‌توان به رفع اتهام‌های امنیتی از پرونده فعالان صنفی، دستمزدهای زیر خط فقر کارگران و ممنوعیت برگزاری مستقلانه روز جهانی کارگر اشاره کرد.

مسئولان زندان و مقامات قضایی ایران تاکنون به خواست‌های این فعال کارگری پاسخ نداده‌اند.

تاکنون اتحادیه‌های کارگری مانند اتحادیه سراسری فرانسه (س‌ژ‌ت) و فعالان سیاسی و مدنی از عظیم‌زاده حمایت کرده‌اند. ۴۰ اندیشمند و فعال سیاسی و کارگری از جمله نوآم چامسکی،  میثاق پارسا، الکس کالینیکوس، الکس گوردن و جان ریس با انتشار بیانیه‌ای با عظیم‌زاده اعلام همبستگی کردند.

این فعال کارگری دهم اسفند ماه ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به پنج سال زندان و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد. او روز یک‌شنبه ۱۷ آبان سال ۹۴ برای تحمل حکم خود راهی زندان اوین شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.