ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک عزل و دو نصب در وزارت خارجه ایران

جابری انصاری ۹ ماه پس از تصدی پست سخنگویی وزارت خارجه، جایگزین حسین امیرعبداللهیان در معاونت بخش آفریقا- عربی این وزارتخانه شد. بهرام قاسمی سخنگوی جدید وزارت خارجه خواهد بود.

حسین جابری انصاری ۹ ماه پس از تصدی پست سخنگویی وزارت خارجه ایران، جایگزین حسین امیرعبداللهیان، معاون بخش آفریقا- عربی این وزارتخانه شد. بهرام قاسمی سخنگوی جدید وزارت خارجه است.

از راست: حسین امیرعبداللهیان - حسین جابری انصاری - بهرام قاسمی

یکشنبه ۳۰ خرداد ۹۵ تغییراتی در وزارت خارجه ایران صورت گرفت. جواد ظریف در حکمی، پست جابری انصاری، سخنگوی این وزارت‌خانه را به بهرام قاسمی، سفیر سابق ایران در اینالیا و اسپانیا سپرد و جابری انصاری را معاون بخش عربی-آفریقای خود کرد.

جابری انصاری در ششم آبان ۱۳۹۴ جانشین مرضیه افخم شد که سپس به مقام سفیر جمهوری اسلامی در مالزی دست یافت. انصاری در آخرین سفر ظریف به نروژ و آلمان، او را در جمع معاونان دیگرش همراهی می‌کرد.

طی حکم صادره، امیرعبداللهیان منبعد مشاور ظریف خواهد بود. رسانه‌های داخلی ایران تیتر زده‌اند که امیرعبداللهیان برکنار شد. پیش‌تر در محافل دیپلماتیک گفته می‌شد که امیرعبداللهیان را برای تصدی پست سفارت ایران در عمان در نظر گرفته‌اند.

حسین امیرعبداللهیان، معاون آفریقا- عربی وزارت خارجه از جمله دیپلمات‌های دولت احمدی‌نژاد بود که در دولت روحانی ابقا شد. او مذاکره‌کننده ارشد ایران در امور سوریه بود. امیرعبداللهیان در آبان سال ۹۴ و پس از دیدار با رئیس جمهوری سوریه عنوان کرد که اسد پیشنهاد ایران برای اقامت با خانواده‌اش در ایران را نپذیرفت.

بهرام قاسمی که سخنگوی وزارت خارجه شده است، پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی در ایرلند، ایتالیا و اسپانیا، رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره اول مشترک المنافع، مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه و معاونت پژوهش‌های بین‌المللی مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده داشته است.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه ۳۱ خرداد نوشت همه مقدمات سفارت حسین امیرعبداللهیان در عمان فراهم شده بود اما این انتصاب به دلیل "یک اتفاق غیرمترقبه خانوادگی" انجام نشد! امیرعبداللهیان از جمله دپیلمات‌های دولت احمدی‌نژاد است که در دولت روحانی نیز ابقا شد. مواضع او در قبال مسائل منطقه و کشورهای عربی را "تند" و "ماجراجویانه" خوانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.