ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بالادستی فراکسیون ولایت در کمیسیون‌های مجلس دهم

جبهه پایداری در کمیسیون فرهنگی تفوق دارد. ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس به هشت اصولگرا، دو اصلاح‌طلب و دو نماینده مستقل رسید. عارف خود را برای ریاست هیچ کمیسیونی نامزد نکرد.

ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس به هشت اصولگرا، دو اصلاح‌طلب و دو نماینده مستقل رسید. محمدرضا عارف حود را برای ریاست هیچ کمیسیونی نامزد نکرد.

در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس در روز یکشنبه ۳۰ خرداد، بیشترین سهم به اعضای فراکسیون ولایت رسید. کمیسیون امنیت ملی برای سومین مرتبه در دست علاءالدین بروجردی، نماینده‌ اصولگرا در دوره‌های هشتم و نهم و دهم باقی ماند. ریاست کمیسیون‌های انرژی، صنایع، آموزش، عمران، فرهنگ، کمیسیون شوراها و کمیسیون فرهنگی را نیز اصولگرایان عهده‌دار شدند.

حضور نمایندگان جبهه پایداری در کمیسیون فرهنگی چشمگیر است. نصرالله پژمان‌فر، احمد سالک، جمشید جعفرپور و احد آزادیخواه، رئیس، دو نواب و سخنگوی این کمیسیون شده‌اند. این در حالی است که در هفت کمیسیون‌ دیگر با ریاست اصولگرایان، نقش‌ها توزیع شده‌اند. به طور نمونه دو نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی، از لیست امید و لیست مستقل هستند.

اصلاح‌طلبان بر ریاست کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون بهداشت تکیه زده‌اند. از محمدرضا عارف، سرلیست اصلاح‌طلبان و نماینده اول تهران به عنوان گزینه اصلی برای ریاست کمیسیون آموزش یاد می‌شد اما او خود را برای این پست نامزد نکرد.

انتخابات کمیسیون قضایی و حقوقی به دلیل عدم دستیابی به حد نصاب کاندیداها برگزار نشد.

محمدرضا عارف پیشتر گفته است که اولویت فراکسیون امید، کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی است که تاثیر بالایی در کنترل فساد در کشور دارد.

کمیسیون اصل نود مجلس وظیفه پیگیری شکایات از طرز کار مجلس، قوه مجریه یا قوه قضاییه را بر عهده دارد و امکانی برای پاسداشت حقوق اساسی و مدنی شهروندان محسوب می‌شود.

محمدرضا عارف پیش از شروع به کار مجلس دهم، در مصاحبه‌‌ای با روزنامه "شرق" بر مدیریت مشارکتی مجلس تاکید کرده و گفته بود نمایندگان اصلاح طلب قصد "تعامل حداکثری" با اصولگرایان را دارند و آمده‌اند تا برای پر کردن شکاف تحمیلی با بخشی از حاکمیت هزینه بدهند.

وبسایت "رجانیوز" وابسته به طیف اصولگرایان در باره انتخابات کمیسیون‌های تخصصی مجلس نوشت: «ریاست مجلس که هیچ، عارف به ریاست کمیسیون آموزش هم نرسید.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.