ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فلوجه در خطر فاجعه انسانی قرار دارد

در پی نبردهای روزهای گذشته در فلوجه عراق بین ارتش این کشور و گروه «دولت اسلامی» (داعش) ده‌ها هزار نفر از منطقه گریخته‌اند. امدادگران هشدار داده‌اند که آوارگان تنها برای سه روز غذا و آب دارند.

در پی نبردهای روزهای گذشته در فلوجه عراق بین ارتش این کشور و گروه «دولت اسلامی» (داعش) ده‌ها هزار نفر از منطقه گریخته‌اند. امدادگران هشدار داده‌اند که آوارگان تنها برای سه روز غذا و آب دارند.

از زمان آغاز حمله ارتش عراق به فلوجه ۶۰ هزار نفر آواره شده‌اند

سازمان امدادگر شورای پناهندگان نروژ (NRC) گفته است تنها در سه روز اخیر حدود ۳۰ هزار نفر از فلوجه گریخته‌اند. با این رقم کل تعداد آوارگان این شهر در مدت کوتاه به ۶۲ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) تخمین می‌زند که در چهار هفته گذشته ۸۴ هزار نفر از فلوجه گریخته‌اند.

کارل شمبری، سخنگوی شورای پناهندگان نروژ می‌گوید: «وضعیت اردوگاه آوارگان از کنترل خارج می‌شود.» سازمان‌های کمک‌رسان چند روز پیش هشدار داده بودند که برای یاری به افرادی که نیاز به کمک‌های فوری دارند بودجه کافی در اختیار ندارند و اوضاع ناگوار است.

به‌گفته سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هزاران آواره بدون سرپناه به‌سر می‌برند و یا در مساجد و مدارس می‌خوابند. در اردوگاه آوارگان در نزدیکی فلوجه پناهجویان در گرمای شدید در انتظار چادر به‌سر می‌برند، آب به اندازه کافی وجود ندارد و شرایط بهداشتی بسیار بد است.

بر اساس اطلاعات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل جیره سهمیه‌بندی شده غذا و آب آشامیدنی تنها برای سه روز موجود است.

سازمان ملل در سال جاری میلادی ۳۱ درصد بودجه‌ای را که برای مراقبت از هفت میلیون عراقی در وضعیت اضطراری، نیاز دارد دریافت کرده است.

نیروهای دولتی عراق پس از گذشت چهار هفته از آغاز حمله به فلوجه جمعه گذشته توانست نیروهای داعش را از مرکز این شهر بیرون کند. حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق پس از آن اعلام کرد که فلوجه آزاد شده است و نیروهای دولتی به پیشروی خود ادامه می‌دهند.

منابع امنیتی عراق گفته‌اند در چندین محله شمال فلوجه هنوز «لانه های تروریستی» وجود دارند. هر دو طرف از تلفات طرف‌های متقابل خبر داده‌‌اند.

سازمان امدادگر شورای پناهندگان نروژ می‌گوید پناهجویان فلوجه در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارند. آن‌ها باید پای پیاده شهر را ترک کنند. شش نفر از این پناهجویان بر اثر تله‌های انفجاری کشته شدند. یک مرد نیز بر اثر خستگی جان باخته است.

ارتش عراق اعلام کرده است که حملات خود را به سمت موصل معطوف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عرب زاده

    این شهر مامن بعثی هاست. تنها را کوچاندن النها د شهراس کوچک و تبیدل یان شهر یه یک پارک است.