ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۵ درصد دانشجویان به آینده خود خوشبین نیستند

معاون دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان گفته که در ارتباط با آینده و تصویری که دانشجویان از آینده خود دارند وضعیت مثبتی وجود ندارد. بیشترین نگرانی دانشجویان درباره آینده و انتخاب شغل است.

معاون دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفته که ۶۵ درصد دانشجویان به آینده خود خوشبین نیستند.

فارغ التحصیلان

سید ابوالحسن ریاضی گفته: «در ارتباط با نگاه آینده و تصویری که دانشجویان از آینده خود دارند متاسفانه وضعیت مثبتی را شاهد نیستیم و بیشترین نگرانی در خصوص امید به آینده و مباحث شغلی در دانشجویان مطرح است.»

معاون دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان گفته ۶۵ درصد دانشجویان به آینده خود خوشبین نیستند و البته این مسئله در دانشجویان سال اول نسبت به دانشجویان سال آخر کمتر است. با این حال این تحقیق نشان می‌دهد که ۷۰ درصد دانشجویان به رشته‌ خود علاقه دارند و تنها ۲۷ درصد به رشته خود علاقه‌مند نیستند.

بر اساس پیمایشی که بین ۷۱ دانشگاه دولتی در دفترمشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان برای بررسی وضعیت زندگی دانشجویان انجام شده، سوالاتی درباره میزان خواب، فعالیت‌های جسمی، مدت زمان اوقات فراغت و مواردی مثل مصرف سیگار و قلیان، انگیزه‌های درسی، علاقه‌مندی به رشته و باورهای دینی و همچنین برخی پرسش‌ها در خصوص خشونت، رفتارهای پر خطر و مصرف مواد مخدر مطرح شده است.

گفته می‌شود که تا پایان سال ۹۴، ۳۶ هزار دانشجو در طرح مقیاس سیمای زندگی دانشجویان شرکت کرده‌اند.

مدتی قبل مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان گفته بود که دانشجویان امید به آینده ندارند، از نظر اشتغال دچار مشکل هستند و همچنین برای پرکردن اوقات فراغت خود با مشکل مواجه هستند.

سال گذشته هم خبر چندین مورد خودکشی دانشجویان ایران منتشر شد. براساس بررسی دفتر مشاوره وزارت علوم، در سال‌های گذشته خودکشی دومین علت اصلی مرگ در بین دانشجویان ایرانی بوده است. یکی از معدود تحقیقاتی که در این زمینه در سال‌های ۷۷ تا ۸۳ صورت گرفته، خودکشی را پس از تصادف دومین عامل مرگ دانشجویان ایران معرفی کرده است.

معاون دانشجویی فرهنگی وزیر بهداشت اردیبهشت ماه سال گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد طبق آماری که از افسردگی دانشجویان تهیه شده، افسردگی در میان دانشجویان افزایش پیدا کرده و خودکشی در اوج افسردگی روند افزایشی داشته است.

فراهانی همچنین گفته بود با وجود اینکه آمارهای موجود از خودکشی دانشجویان مستند نیست، اما می‌توان گفت خودکشی دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته است.

به گفته ریاست حراست کل وزرات علوم، از هر ۲۸ مورد خودکشی دانشجویی در ایران، ۷ مورد مربوط به پسران و ۲۱ مورد مربوط به دختران است.

علاوه بر شاخص امید به زندگی، در نتایح این بررسی مشخص شده که  ۱۷درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها قلیان مصرف می‌کنند و ۱۵ درصد از دانشجویان سیگار می‌کشند. همچنین در دانشجویان دختر براساس ارزیابی‌های سه سال قبل، سرعت رشد مصرف قلیان بالا‌تر از پسران و نگران‌کننده است.

سید ابوالحسن ریاضی درباره یافته‌های این پیمایش در زمینه میزان استفاده از اینترنت در دانشجویان اعلام کرده که کمتر از ۵ درصد دانشجویان بیش از ۸ ساعت با اینترنت سروکار دارند و در رده‌بندی بیماران قرار می‌گیرند. همچنین این اطلاعات نشان می‌دهد که ۲۳ درصد از دانشجویان هیچ ورزشی نمی‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.