ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: جلوی بمب‌گذاری در ۵۰ هدف را گرفتیم

محمود علوی از دستگیری ۱۰ نفر در ارتباط با بمب‌گذاری در سه استان مرزی و مرکزی ایران خبر داد و گفت آنها ۵۰ هدف را شناسایی کرده و در حال تهیه و تدارک و دریافت اهداف بعدی بودند.

محمود علوی از دستگیری ۱۰ نفر در پیوند با نقشه بمب‌گذاری و انفجار در سه استان مرزی و مرکزی ایران خبر داد. او گفت بازداشت شدگان ۵۰ هدف را شناسایی کرده و در حال تهیه و تدارک و دریافت اهداف بعدی بودند.

وزیر اطلاعات ایران شامگاه سه‌شنبه اول تیر در جمع خبرنگاران جزییاتی از  کشف و خنثی سازی عملیات"تروریست‌های تکفیری وهابی» بیان کرد.  محمود علوی گفت: «دستگیری‌ها از ۲۵ خرداد شروع شد و آخرین ضربه‌های اطلاعاتی در ۳۱ خرداد بر این گروه وارد شد و ۱۰ تروریست تکفیری در تهران و سه استان مرزی و مرکزی دستگیر شدند.»

علوی عنوان کرد که بازداشت‌شدگان در صدد بمب‌گذاری، انفجار از راه دور، عملیات انتحاری، انفجار خودروی حامل مواد انفجاری با هدف انفجار در مراکز تجمع پر تردد مردم بودند. او  از ادامه بازجویی از دستگیرشدگان و پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی در داخل و خارج از ایران خبر داد و گفت ۱۰۰ کیلوگرم مواد آماده انفجار و ترکیبات پیش‌ساز آن کشف و ضبط شده است: «با اقدامات پنهان اطلاعاتی، جلوی تحویل دو تن مواد منفجره به تروریست‌ها نیز گرفته شد.»

وزارت اطلاعات دوشنبه در اطلاعیه‌ای از خنثی شدن عملیات تروریستی در عمق کشور خبر داده و گفته بود که جزییات تکمیلی به محض فراهم شدن شرایط حفاظتی به آگاهی عمومی می‌رسد.

در توضیحات تکمیلی وزیر اطلاعات هم‌چنان روشن نیست که  مبدا ورود یا محل دستگیری"تکفیری‌های وهابی" کجا  بوده و آنها از که دستور یا امکانات گرفته‌اند. علی شمخانی، دبیر شورای امنیت کشور، روز یکشنبه ۳۰ خرداد گفته بود که یک گزارش مختصر منجر به کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری در تهران شد.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه اواخر فروردین ۹۵ ادعا کرده بود که “امارات متحده عربی و عربستان به گروه‌های تروریستی تجهیزات نظامی می‌دهند تا امنیت ایران را به خطر بیندازند”. او در عین حال گفته بود که اقدامات سازمان یافته تروریستی در ایران صورت نمی‌گیرد زیرا گروه‌های تروریستی می‌دانند جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با آنها را دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیرجوان

    ای کاش چندتا بمب توی کاخ خامانه ای و فسنجانی و چند ازاین جلادان رژیم کرا بذارند بخوص جنتی ملعون که انگار صد جون دارد

  • وطن

    وجدانن .....قيافه اين وزير را ملت ملت محترم دوباره نگاه كنند .. شما را به ياد يك وزير مياندازد يا چيز ديگرى ؟ به بهترين جواب بليط سفر به مريخ كه بزودى اغاز ميشود اهدا نمى شود .

  • محمد

    این دروغ و شایع ه پراکنی ها و دلیل این کارا رو مردم میدونم

  • faryad

    باز خواب نما شدند. شما خودت رفیق تروریستها هستید. رهبر طالبان در تهرا ن چکار میکرد؟!!