ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مستند کیوان کریمی در جشنواره مون‌پلیه به نمایش درمی‌آید

کیوان کریمی، فیلمساز کرد به خاطر ساختن این مستند به شش سال حبس تعزیری و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم کرد. این فیلم در جشنواره معتبر فرانسه اکران می‌شود.

«نوشتن برشهر» مستند ۶۰ دقیقه‌ای ساخته کیوان کریمی شنبه ۱۲ تیر (۲ جولای) در جشنواره مون‌پلیه در فرانسه به نمایش گذاشته می‌شود.

کیوان کریمی، فیلمساز کرد ایرانی

فیلم‌های «تاکسی» به کارگردانی جعفر پناهی و مستند «فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» ساخته میترا فراهانی از فیلم‌های دیگری‌اند که از سینمای ایران در جشنواره مون‌پلیه به نمایش درمی‌آید.

«نوشتن بر شهر» به تاریخ دیوارنویسی‌ها و گرافیتی‌های سیاسی و اجتماعی پس از انقلاب ایران پرداخته است. این مستند با موضوع تاریخ دیوارنویسی در ایران، هنوز به نمایش در نیامده. کیوان کریمی بعد از ساخت مستند «نوشتن بر شهر» و انتشار پیش‌‌پرده آن در یوتیوب، در آذر ۱۳۹۲ بازداشت شد و بعد از گذراندن دو هفته در انفرادی در زندان اوین، با قید وثیقه آزاد شد.

در مهر ۱۳۹۴، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه‌ای، کیوان کریمی را به اتهام «توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس تعزیری و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم کرد.

حکم شش سال حبس تعزیری کریمی در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی تغییر کرد اما مجازات شلاق همچنان پابرجاست.

جشنواره فیلم کن همراه با بیش از ۳۰ نهاد و سازمان سینمایی دیگر در سراسر جهان در بیانیه‌ای خواستار توقف اجرای حکم و آزادی بدون قید و شرط کیوان کریمی شده‌اند.

مستند «مرز شکسته» و «ماجراهای زن و شوهر کارگر» از دیگر آثار این فیلمساز کرد است. «مرز شکسته» به مصائب کولبران در مرزهای کردستان می‌پردازد و در ۶۵ جشنواره بین‌المللی نمایش داده شده و تاکنون ۹ جایزه را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.