ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«گلایه‌های جدی» عارف از عملکرد برخی افراد در ائتلاف امید

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به انتخابات هئیت رئیسه کمیسیون‌های مجلس از عملکرد اعضای ائتلاف امید انتقاد کرد و گفت در فرصت مناسب این انتقادها را مطرح خواهد کرد.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم در دیدار با اعضای شورای مرکزی و شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان از نحوه شرکت نمایندگان ائتلاف امید در کمیسیون‌های مجلس انتقاد کرد و گفت می‌شد بهتر به هدف رسید.

محمدرضا عارف: اگر برخی کم‌لطفی‌ها از جانب کسانی که در ائتلاف امید بودند، صورت نمی‌گرفت، بهتر به هدف خود می‌رسیدیم

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عارف در این دیدار که امروز چهارشنبه دوم تیرماه برگزار شد به روند حضور نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و گفت: «در روند انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات، مهندسی صورت گرفت.»

عارف افزود: «اگر افرادی که در ابتدا از سوی فراکسیون امید در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور داشتند به دلیل مهندسی صورت گرفته از این کمیسیون خارج نمی شدند، مطمئناً وزن فراکسیون امید در هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات بیش از موقعیت فعلی بود و کاندیدای ما رأی کافی برای کمیسیون به‌دست آورد.»

در انتخاب کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم فراکسیون امید ریاست کمیسیون‌ها را واگذار کرد. در کمیسیون آموزش پیش‌بینی می‌شد که محمدرضا عارف رأی بالایی به‌دست آورد اما او حاضر نشد کاندیدای ریاست این کمیسیون شود. عارف گفته بود مایل است ریاست را با رأی توافقی برعهده گیرد اما به‌گفته اصلاح‌طلبان چون چنین توافقی وجود نداشت او شرکت نکرد.

از سوی دیگر چند روز مانده به انتخاب ریاست کمیسیون آموزش، برخی افراد این کمیسیون جابه‌جا شدند و تغییر کمیسیون دادند که اصلاح‌طلبان آن را مهندسی‌شده دانستند. این افراد از لیست امید، متشکل از اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت، بودند که برخلاف خواسته فراکسیون خود عمل کردند.

محمدرضا عارف در دیدار با اعضای حزب ندای ایرانیان گفت: «اگر برخی کم‌لطفی‌ها از جانب کسانی که در ائتلاف امید بودند، صورت نمی‌گرفت، بهتر به هدف خود می‌رسیدیم و به همین دلیل گلایه‌های جدی در این خصوص وجود دارد که در زمان مناسب مطرح خواهد شد.»

او با اشاره به انتقادها از شیوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی، به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: «شاید حضورم به‌عنوان رئیس کمیسیون در چارچوب یک مطالبه مطرح شد اما شخصاً به این موضوع هم فکر کردم که شاید افراد شایسته دیگری هم بتوانند نقش‌آفرینی کنند.»

به‌گفته عارف در انتخابات کمیسیون‌های تخصصی مجلس، در مجموع ۳۳ نفر از فراکسیون امید، ۳۵ نفر از سوی اصولگرایان و ۱۰ نفر از افراد مستقل در هیئت رئیسه کمیسیون‌ها حضور دارند.

اعضای فراکسیون امید از ۱۳ کمیسیون مجلس در ۱۰ کمیسیون رئیس و یا نایب رئیس هستند.

پس از انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس برخی محافل از اختلاف نظر در میان فراکسیون امید سخن گفتند با این حال اصلاح‌طلبان می‌گویند جبهه اصلاحات و فراکسیون امید منسجم و هماهنگ است و هیئت ‌رئیسه واحد دارد اما موضوع حضور اصولگرایان در لیست امید به‌عنوان یک اشتباه مورد بررسی آن‌ها قرار گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.