ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکارچیان دو محیط‌بان را در هرمزگان کشتند

دو محیط‌بان در منطقه حفاظت شده گِنُو، واقع در شمال بندرعباس در استان هرمزگان، با شلیک گلوله شکارچی یا شکارچیان کشته شدند.

دو محیط‌بان در منطقه حفاظت شده گِنُو، واقع در شمال بندرعباس در استان هرمزگان، با شلیک گلوله شکارچی یا شکارچیان کشته شدند.

عکس تزئینی است

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، محیط‌بانان کشته شده محمد دهقانی، ۳۵ساله از نیروهای پیمانی با ۱۲سال سابقه کار و پرویز هرمزی، ۵۴ ساله از نیروهای قراردادی با ۲۳سال سابقه خدمت بوده‌اند.

مجید وفادار، مدیرکل حفاطت محیط زیست هرمزگان پنج‌شنبه شب سوم تیرماه گفت: «این افراد حدود ساعت ۹صبح پنج‌شنبه عازم منطقه گنو شده‌اند که بر اساس گزارش دریافتی حدود ساعت ۱۲ظهر در درگیری با شکارچیان در شکارگاه تنگه گچ و سیاتک گنو کشته شده‌اند.»

منطقه حفاظت شده گنو با مساحت ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار و ارتفاع متغیر ۵۰ تا دو هزار و ۳۷۴ متر از نظر تنوع گیاهی و جانوری و آب و هوای مطبوع، کوه‌ها و دره‌ها کم‌نظیر است. از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۵۴ این سرزمین به‌عنوان منطقه حفاظت شده شناخته شد؛ اما به دلیل غنای طبیعی از سال ۱۳۵۴ به‌عنوان پارک ملی معرفی شد.

درگیری میان محیط‌بانان و شکارچیان در ایران‌، در دهه گذشته بیش از ۲۰ کشته به جا گذاشته است. بر اساس قانون، محیط‌بان ابتدا باید اعلام «ایست» کند، سپس تیر هوایی شلیک کند و در صورت بی‌اثر بودن این اقدامات، حق تیراندازی به سمت کمر به پایین متخلف را دارد.

بر همین اساس محیط‌بانان تنها زمانی می‌توانند از اسلحه خود به طور مستقیم استفاده کنند که مورد هجوم و در خطر مرگ قرار گرفته باشند و از تیراندازی مستقیم به سمت طرف مقابل منع شده‌اند.

ایران برای حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی خود کمبود محیط‌بان دارد و محیط‌بانان از تجهیزات کافی برخوردار نیستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.