ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردار جزایری: رأی بریتانیا به خروج از اروپا «نه» به تبعیت از آمریکاست

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران از رأی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا استقبال کرد. او گفت اتحادیه اروپا «ابزار دست» آمریکاست و تنها راه حفظ آن اعلام استقلال عملی از کاخ سفید است.

سردار سرتیپ پاسدار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس ستاد تبلیغات دفاعی جمهوری اسلامی در واکنش به رأی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا ابزار دست آمریکاست.»

مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس ستاد تبلیغات دفاعی جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود جزایری جمعه ۲۴ ژوئن / ۴ تیر گفت: «خواسته مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در حقیقت "نه" گفتن اکثریت مردم این کشور به ادامه تبعیت دولت انگلیس نسبت به تحمیل اراده آمریکا به این کشور است.»

او افزود: «اتحادیه اروپا ابزار دست آمریکا بوده و تنها راه حفظ آن، اعلام علنی و عملی استقلال از کاخ سفید است.»

مردم بریتانیا در همه‌پرسی پنج‌شنبه ۲۳ ژوئن / ۳ تیر به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند. بر اساس نتایج نهایی این همه‌پرسی، ۵۱,۹ درصد از رأی‌دهندگان به ترک اتحادیه اروپا رأی دادند و ۴۸,۱ درصد به باقی ماندن در آن. این نتیجه برای بسیاری از کشورها غیرمنتظره بود.

سردار جزایری در سخنان خود از جدا شدن بخش‌هایی از بریتانیا نیز استقبال کرد و آن را «تاوان سال‌ها استعمارگری و جنایت علیه بشریت» دانست. به‌گفته او «مردم اسکاتلند، ایرلند و سایرین حق دارند از زیر یوق رژیم پادشاهی به اصطلاح بریتانیای کبیر خارج شوند.»

این در حالی است که در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴ / ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ در همه‌پرسی «آیا اسکاتلند باید یک کشور مستقل باشد؟» بیش از ۵۵ درصد رأی‌دهندگان اسکاتلندی با استقلال اسکاتلند مخالفت کرده‌ بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیامک

    این آقا از نظر خانوادگی چی آقای خامنه ای می شه؟! از نظر سمت حکومتی و مذهبی در کجای هرم قدرت قرار دارد؟ آیا بخش وزارت خارجه سپاه پاسداران هوادار نقطه نظرات ایشان هستند؟ من دیگه کاری ندارم. خدا حافظ همگی.