ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: با قاسم سلیمانی گفت‌وگو دارم

وزیر خارجه ایران در یک سخنرانی در لاهه با رد اختلاف خود با فرمانده سپاه قدس گفت خودش و سلیمانی هر دو معتقدند بحث سوریه راه‌حل سیاسی دارد.

وزیر خارجه ایران در یک سخنرانی در لاهه با رد اختلاف خود با فرمانده سپاه قدس گفت خودش و سلیمانی هر دو معتقدند بحث سوریه راه‌حل سیاسی دارد.

محمد جواد ظریف در جمع پژوهشگران هلندی در اندیشکده کلینخندال لاهه عنوان کرد که روزهای نابود کردن دشمن از طریق ابزار نظامی گذشته است: «در هیچ جنگی امروز هیچ پیروزی وجود ندارد.»

او در این جلسه، با رد اختلاف خود با قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون مرزی سپاه پاسداران گفت: «با سردار گفت‌وگو دارم و هر دو معتقدیم بحث سوریه راه‌حل سیاسی دارد.»

روزنامه النهار چاپ لبنان، تابستان ۲۰۱۵ در تحلیلی نوشته بود ژنرال سلیمانی تا پیش از توافق هسته‌ای بارزترین چهره ایران در منطقه بود اما بعد از آن و تا اطلاع ثانوی، او و ظریف نقش‌ها در جبهه‌های مختلف خاورمیانه را میان خود تقسیم کرده‌اند.

سلیمانی که به گفته خودش مرد سیاست و سخنرانی نیست، مدتی است نقش جدیدی را ایفا می‌کند؛ او از جمله در شب پیش از گشایش مجلس دهم، در مراسم اعلام موجودیت فراکسیون ولایت حضور یافت.

اشاره ظریف به اشتراک عقیده با سلیمانی در موضوع سوریه، چند روز پس از صدور بیانیه بی‌سابقه فرمانده سپاه قدس علیه دولت بحرین بیان شده است. سلیمانی در این بیانیه، وزارت خارجه را دور زد و در واکنش به سلب تابعیت رهبر شیعیان این کشور، رژیم بحرین را به مقاومت مسلحانه و قیام تهدید کرد. وزارت خارجه بیانیه‌ای با صورت‌بندی‌های دیپلماتیک در محکومیت این اقدام صادر کرده بود.

گفته شده که خروج حسین امیرعبداللهیان از تیم معاونان ظریف در صدور این بیانیه نقش داشته است. امیرعبداللهیان، معاون آفریقا-عربی ظریف مناسبات نزدیکی با قاسم سلیمانی دارد و برکناری او در محافل سیاسی و دیپلماتیک به اظهارات ماجراجویانه‌اش در امور منطقه و توافق احتمالی ایران، روسیه و آمریکا در سرنوشت بشار اسد ارتباط داده شد.

جمهوری اسلامی در مذاکرات صلح سوریه شرکت فعالی دارد اما با وجود تاکید بر راه حل سیاسی، به اعزام نیروهای نظامی و شبه‌نظامی به سوریه برای حفظ رژیم اسد ادامه می‌دهد. از ابتدای جنگ داخلی سوریه تقریبا ۶۵۰نفر از نیرو های وابسته به سپاه از جمله افغان‌ها و پاکستانی‌ها در «لشگر فاطمیون» و «گردان زینبیه»، جان خود را در سوریه از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیرجوان

    جایگزنی دیکتاتوری اخوندیهنظامی با دیکتاوری نظامی کمل. قاسم سا هر خری دیگری. دیکتاتورینظامی. چون این اتخابت نمایشی تمتواند دیکتاتوری کمل اجرا کند. پدر ایرانی درامده. تا نوادگان ما م رنگ خداقل ازادی نمیبیندو چنان یکتاتوری اعمال کنند که ارزوی رضاحان میرپنج کنمند. از هم اکنون قاسم شاه را اعلام کنید. این مردک گدا از ته خیبان به صدر حکومت ایران ریست با یم ارزن شعور و سیاست.