ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسکاتلند خواهان برگزاری همه‌پرسی دیگری درباره استقلال شد

در پی رأی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، حزب ملی اسکاتلند (SNP)، حزب حاکم این کشور، خواهان برگزاری همه‌پرسی دومی برای جدایی از بریتانیا شد.

در پی رأی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، حزب ملی اسکاتلند (SNP)، حزب حاکم این کشور، خواهان برگزاری همه‌پرسی دومی برای جدایی از بریتانیا شد.

نیکولا استورجن، نخست‌وزیر اسکاتلند

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، نیکولا استورجن، نخست‌وزیر اسکاتلند و رهبر حزب ملی این کشور جمعه ۲۴ ژوئن / ۴ تیر گفت: «برگزاری دومین همه‌پرسی یک احتمال قوی است.»

حزب حاکم اسکاتلند از مدافعان اروپاست و در سال ۲۰۱۴ نخستین تلاش را برای جدایی از بریتانیا با برگزاری همه‌پرسی استقلال انجام داد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۴ در همه‌پرسی استقلال اسکاتلند ۴۲/ ۵۵ درصد رأی‌دهندگان با آن مخالفت کرده‌اند. میزان مشارکت در این همه‌پرسی ۸۵ درصد بود.

اسکاتلند در رفراندوم اتحادیه اروپا با اکثریت بالایی به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داد.

اظهارنظر نخست‌وزیر اسکاتلند تنها به فاصله چند ساعت از اعلام نتایج نهایی همه‌پرسی بریتانیا در مورد ماندن در اتحادیه اروپا صورت گرفت.

مردم بریتانیا در همه‌پرسی پنج‌شنبه ۲۳ ژوئن / ۳ تیر به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند. بر اساس نتایج نهایی این همه‌پرسی، ۵۱,۹ درصد از رأی‌دهندگان به ترک اتحادیه اروپا رأی دادند و ۴۸,۱ درصد به باقی ماندن در آن. این نتیجه برای بسیاری از کشورها غیرمنتظره بود و در لحظه شمارش تمام آراء پوند به پایین‌ترین ارزش خود از سال ۱۹۸۵ یعنی ۱,۳۳  دلار رسید. در پی آن دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز اعلام کرد که از ماه اکتبر سمت خود را واگذار خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیرجوان

    دم دموکراسی گرم. اسکاتلند خودش از بریتانیا که یاداوره استعمار و غارتگر مردمان جهان است حدا کند. استکالند از این برتانیای جنایتکار جدا شود.