ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال نازنین زاغری از کرمان به تهران

نازنین زاغری، شهروند ایرانی ـ بریتانیایی که در فرودگاه امام بازداشت شده و به کرمان منتقل شده بود، اکنون به‌دلیل عدم صلاحیت رسیدگی به پرونده‌اش در کرمان به تهران منتقل شده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از انتقال نازنین زاغری، شهروند ایرانی ـ بریتانیایی از زندان کرمان به تهران خبر داد.

نازنین زاغری در کنار ریچارد رتکلیف، همسرش و دختر ۲۲ ماهه‌‌شان که او نیز ممنوع‌الخروج شده است.

به‌گزارش خبرگزاری میزان، جعفری دولت‌آبادی جمعه ۴ تیر گفت: «این فرد در کرمان دستگیر شده بود و اکنون به تهران منتقل شده است.»

دادستان عمومی و انقلاب تهران دلیل انتقال نازنین زاغری به تهران را «عدم صلاحیت رسیدگی» در کرمان عنوان کرد.

جعفری دولت آبادی گفت به‌دلیل «محرمانه بودن مرحله تحقیقات در دادسرا» نمی‌تواند جزئیات بیشتری ارائه دهد.

نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان ۱۵ فروردین‌ماه امسال نازنین زاغری را در فرودگاه «امام‌خمینی» تهران دستگیر و به کرمان منتقل کردند. او با بنیاد رویترز به‌عنوان مدیر پروژه همکاری داشته و در بنیادهای خیریه فعالیت می‌کرده است.

کودک ۲۲ ماهه او هم ممنوع‌الخروج شده است.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خردادماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پرونده نازنین زاغری برای انجام مراحل قضایی به تهران ارسال شده و تحقیقات تکمیلی مأموران سازمان اطلاعات سپاه در حال انجام است.

این اطلاعیه زاغری را یکی از «سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان» خواند که مأموریت‌های مختلفی «در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده» و با اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی دستگیر شده است.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز نازنین زاغری را با رویدادهای سال ۸۸ ایران مرتبط دانسته و گفته بود او با طراحی سایت‌ها و وب‌سایت‌های مختلف و تبلیغات وسیع اقداماتی علیه امنیت کشور انجام داده است.

موحد از وجود یک «باند» خبر داد و گفت متهمان این «باند» تحت تعقیب قرار گرفتند و حکم قطعی برای آن‌ها صادر شد و این حکم در دست اجرا است. به‌گفته رئیس کل دادگستری استان کرمان برخی از اعضای این «باند» در خارج از کشور بودند که نازنین زاغری هم جزو آن‌ها بود.

موحد گفته بود که رسیدگی به این پرونده در صلاحیت مراجع قضایی استان کرمان نیست و باید در تهران رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.