ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال راست‌گرایان افراطی اروپا از نتیجه همه‌پرسی بریتانیا

تقریباً هیچ حزب راست‌گرای افراطی در اروپا نیست که از رأی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا خوشحال نباشد. راست‌گرایان اروپا خواهان برگزاری همه‌پرسی مشابهی در کشورهایشان شده‌اند و حداقل‌ترین خواسته آن‌ها اصلاحات عمیق در سیاست‌های اتحادیه اروپاست.

در هلند، خیرت ویلدرس، سیاستمدار راست‌گرا خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره ماندن در اتحادیه اروپا شد. در فرانسه مارین لوپن همین درخواست را مطرح کرد، در اتریش حزب راستگرای آزادی خواهان تغییرات بنیادین در سیاست‌های اتحادیه اروپا شد و در آلمان حزب دست راستی «آلترناتیو برای آلمان» به آنگلا مرکل حمله کرد. پوپولیست‌های راست‌گرای اروپا در پی رأی مردم بریتانیا سیاست‌های خود را پیروز می‌دانند.

خیرت ویلدرس، رهبر حزب آزادی هلند (PVV) و مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه

خیرت ویلدرس، رهبر حزب آزادی هلند (PVV)، از احزاب راست افراطی، بلافاصله پس از نتایج نهایی همه‌پرسی بریتانیا در توئیتر شخصی خود نوشت: «هلندی‌ها هم حق دارند همه‌پرسی برگزار کنند.» او افزود حزب‌اش آماده برگزاری همه‌پرسی «نکسیت»، خروج هلند از اتحادیه اروپا، است. ویلدرس همچنین نوشت: «خداحافظ بروکسل، هلندی‌ها بعدی خواهند بود.»

مارک روته، نخست‌وزیر هلند، خیلی سریع آتش را خاموش کرد و گفت فکر نمی‌کند که مردم به برگزاری همه‌پرسی درباره اروپا علاقه داشته باشند. روته رأی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا را «ناامید کننده» خواند اما در عین حال آن را «انگیزه‌ای برای اصلاحات در اروپا» دانست.

۵۱,۹ درصد شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

بیورن هوکه، رئیس فراکسیون حزب «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) در شهر تورینگن نیز خواهان برگزاری همه‌پرسی مشابهی در آلمان شد. هوکه گفت: «با خروج از اتحادیه اروپا، بریتانیایی‌ها راه جنون جمعی را ترک کرده و به دموکراسی و حاکمیت مردم رأی دادند.» او از «یک روز شاد برای اروپا» سخن گفت.

الکساندر گاولاند، نایب رئیس حزب «آلترناتیو برای آلمان» از برگزاری همه‌پرسی چیزی نگفت اما گفت بهتر آن است که اروپا به سمت یک اتحادیه صرفاً اقتصادی عقب‌نشینی کند. او گفت: «بریتانیایی‌ها به دمکراسی مستقیم رأی دادند. من معتقدم کاری که کردند خوب بود.»

با این حال حزب «آلترناتیو برای آلمان» از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اظهار تأسف کرد و گفت در سال‌های اخیر بریتانیا در اتحادیه اروپا روش‌های اصلاحاتی مناسبی را پیشنهاد داده بود.

این حزب سیاست پناهجویی دولتی آنگلا مرکل را عامل اصلی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دانست. الکساندر گاولاند گفت: «من فکر می‌کنم خانم مرکل با سیاست مرزهای باز خود بریتانیایی‌ها را از اتحادیه اروپا بیرون کرد.»

مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه نیز بلافاصله پس از اعلام نتایج نهایی همه‌پرسی بریتانیا در توئیتر خود نوشت: «پیروزی آزادی! همانطوری‌که من از سال‌ها پیش می‌خواستم، اکنون باید همه‌پرسی مشابهی در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نیز برگزار شود.»

فلوریان فیلیپو، یکی از مخالفان سرسخت اروپا در حزب راستگرای جبهه ملی نیز گفت: «آن‌چه برای ما ناممکن جلوه داده می‌شد در حال حاضر به ممکن تبدیل شده است.»

حزب آزادی اتریش (FPÖ)، از احزاب راستگرای افراطی اتریش نیز تصمیم مردم بریتانیا را تبریک گفت. هاینتس کریستیان اشتراخه، رهبر این حزب در وب‌سایت آن نتیجه همه‌پرسی بریتانیا را علیه «سانترالیسم سیاسی» و سیاست‌های پناهجویی دانست و نوشت اگر اتحادیه اروپا روند اصلاحات جامع و عمیق را در پیش نگیرد پایان کارش خواهد بود.

حزب مردم سوئیس (SVP)، حزب راستگرای این کشور نیز با این‌که سوئیس در اتحادیه اروپا نیست اما از نتیجه همه‌پرسی بریتانیا استقبال کرد. این حزب در وب‌سایت خود در این‌باره واکنش نشان داده و گفته است که نتیجه همه‌پرسی بریتانیا نشان می‌دهد «شکاف عمیقی بین نخبگان سیاسی و مردم در امور مربوط به اتحادیه اروپا وجود دارد.»

حزب مردم سوئیس افزوده است: «مردم در بریتانیا نیز در زندگی روزمره اثرات منفی جریان کنترل‌نشده مهاجرت و فشار مربوط به دستمزد و رفاه را احساس می‌کنند.»

به‌جز راست‌های اروپا، دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان نیز از نتیجه همه‌پرسی بریتانیا استقبال کرد و گفت بریتانیایی‌ها «بار دیگر کنترل کشور خود را به‌دست گرفتند.»

او که در اسکاتلند یک زمین گلف خریده و برای گشایش آن به این کشور سفر کرده است این رویداد را «تاریخی» و «شگفت‌انگیز» خواند و گفت: «مردم در سراسر جهان از وضع مرزها و مهاجرت خشمگین‌اند. آن‌ها در بریتانیا، آمریکا و بسیاری از نقاط دیگر خشمگین هستند و این آخرین مورد نخواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.