ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیش حقوقی هزار مدیر دولت ایران بررسی می‌شود

موضع‌گیری بر سر فیش‌های حقوقی ادامه دارد. معاون اول رئیس دولت می‌گوید که یک هزار فیش حقوقی بررسی می‌شود و دریافت کنندگان حقوق چند ده میلیونی برکنار خواهند شد.

در ادامه واکنش به افشای فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی مدیران دولتی و بانکی، معاون اول رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران گفت که دریافت کنندگان این حقوق‌ها برکنار خواهند شد.

یک روز پس از آنکه رسانه‌های ایران از برکناری علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه خبر دادند، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران گفت که دولت در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد.

او از برنامه ویژه دولت برای بررسی دریافتی مدیران خبر داد و گفت که «دولت در این مورد به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد».

جهانگیری همچنین اعلام کرد که میزان دریافتی مدیران دستگاه‌های دولتی بررسی خواهد شد. به گفته او دولت از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و همه دستگاه‌ها اجرایی خواسته است که میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی اعلام کنند.

بحث بر سر حقوق و مزایای چند ده میلیون تومانی مدیران ارشد دولتی پس از افشای فیش حقوقی رئیس هیئت مدیره بیمه مرکزی ایران آغاز شد. خرداد ۹۵ روزنامه کیهان فیش حقوقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران را منتشر کرد و پس از آن خبرگزاری‌های فارس و تسنیم از دریافت چند ده میلیونی صفدر حسینی رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی خبر دادند.

حسن روحانی در واکنش به افشای حقوق و مزایای مدیران دولتی خواستار ادامه ندادن آن شد. اما علی خامنه‌ای رهبر ایران، حقوق و مزایای چند ده میلیون تومانی را «حمله به ارزش‌های انقلاب» دانست و گفت که «حتما باید با این مسئله برخورد شود.»

معاون اول رئیس جمهوری هم در مراسم افطاری کارکنان دولت تاکید کرد که دولت با همه پرداخت‌های خارج از عرف برخورد خواهد کرد. به گفته جهانگیری «پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند، برکنار خواهند شد.»

او این وضعیت را محصول تصمیم‌گیری‌های دولت پیشین دانست و گفت که یک فهرست هزار نفره در اختیار هیئت دولت قرار گرفته که «خيلي از آنها معقول است و تعداد محدودی خارج از عرف مي باشدكه حتما با آن برخورد خواهد شد.»

جهانگیری همچنین از هماهنگی دولت و مجلس برای سامان‌دهی به این مسئله خبر داد و اعلام کرد که افزایش دستمزد در دستگاه‌های دولتی «تنها با هماهنگی و موافقت شورای حقوق و دستمزد انجام می‌شود».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    پوردستان دو دلیل دیگر هم آورده است . راننده اتوبوس کهنسال بوده است و اتوبوس قدیمی ! ایشان و سایر ابواب جمعی ارتش جمهوری اسلامی هردو این دو نقص را بعد از فاجعه کشف کرده اند !

  • دوربین

    قربون رهبر معظممون برم، در مورد اختلاس سه هزار میلیارد دلاری دردوران احمدی نژاد فرمود دیگه کشش ندید. حالا که خفت حسن رو گیر آورده کششش گرفته!

  • رهبر

    سالهای آخر حکومت ولایت محمد رضا شاه پهلوی در حال تکرار! که تاریخ بشر چیزی نیست غیر از تکرار مکررات!

  • faryad

    سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان گفت که همه بودجه حزب الله لبنان از سوی ایران تامین می شود. به گزارش سایت شبکه لبنانی المیادین، نصرالله روز جمعه به مناسبت چهلم شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارتش حزب الله لبنان در سوریه سخنرانی عمومی داشت که مهمترین بخش های آن به این شرح است: - در باره تحریم های مالی آمریکا علیه حزب الله لبنان گفت: هر گونه اقدامی از سوی بانک ها علیه حزب الله لبنان تاثیری بر این گروه نخواهد داشت زیرا بودجه حزب به صورت کامل از ایران تامین می شود. - همه امور مالی حزب الله لبنان از ایران می اید و نه از طریق بانک ها. همانطور که موشک ها به ما می رسند که با آنها اسرائیل را تهدید می کنیم پول هم به ما می رسد