ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکل خواستار خروج سریع بریتانیا از اتحادیه اروپا شد

مقامات کشورهای مؤسس اتحادیه اروپا در برلین گرد هم آمده‌اند تا پیامدها و راه‌کارهای پیش‌ روی اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه را بررسی کنند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم اروپا در واکنش به نتیجه همه‌پرسی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا گفت که پروسه مذاکره برای خروج بریتانیا نباید به درازا بکشد. دیگر رهبران و مقامات اروپایی نیز خواهان انجام سریع مذاکرات خروج بریتانیا از این اتحادیه شدند.

رئیس کمیسیون اروپا خواهان آغاز سریع مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده است

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند، شنبه ۲۵ ژوئن/پنجم تیر در برلین پایتخت آلمان گرد هم آمده‌اند تا پیامدها و راه‌کارهای پیش‌روی اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه را بررسی کنند.

در نشست وزرای امور خارجه شش کشور مؤسس اتحادیه اروپا در برلین برای بررسی همه‌پرسی خروج بریتانیا ، ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه خواستار مذاکره برای خروج فوری بریتانیا از اتحادیه اروپا شد.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت برای آن که «روح مؤسسان اتحادیه اروپا» به آنها باز گردد، باید مذاکرات برای خروج بریتانیا از این اتحادیه «فوراً» برگزار شود.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان پیش از این نشست به خبرنگاران گفت که باید نتیجه این همه‌پرسی را به منزله «زنگ بیدارباش» جدی گرفت.

او گفت که اکنون زمان آن رسیده که «حرف‌های یکدیگر را بشنویم و ببینیم که ۲۷ کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا برای آینده این اتحادیه چه می‌خواهند».

۵۱.۹ درصد مردم بریتانیا در رفراندومی که پنجشنبه ۲۳ ژوئن برگزار شد به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای آری دادند. در پی اعلان نتایج این همه‌پرسی، بخشی از مردم بریتانیا که با این خروج مخالف بودند واکنش نشان دادند و با برگزاری چند تجمع اعتراضی، شعار «رأی من کو» سر دادند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز خواهان آغاز سریع مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شد.

وزیر امور خارجه آلمان مسأله «بحران پناهجویان، نرخ بالای بیکاری جوانان در جنوب اروپا و تمهیدات برای برقراری امنیت پس از حوادث تروریستی در فرانسه و بلژیک» را مهم خواند و گفت مردم حق دارند که پاسخ بهتری از سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا بگیرند.

اشتاین‌مایر همچنین هشدار داد که نباید «تصمیمی عجولانه» گرفت.

نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند در واکنش به نتیجه همه‌پرسی خواستار برگزاری دوباره رفراندوم برای جدایی اسکاتلند از بریتانیا شد و اعلام کرد که اسکاتلند آماده گفت‌وگو فوری با اتحادیه اروپا برای ماندن در اتحادیه است.

تعدادی از رهبران احزاب راست‌گرای کشورهای ایتالیا و فرانسه نیز خواستار برگزاری رفراندوم مشابهی در کشورهای خود برای خروج از اتحادیه اروپا شدند.

در همین زمینه:
https://www.radiozamaneh.com/284973
https://www.radiozamaneh.com/284786

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.