ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: سیل در شرق، آتش‌سوزی در غرب

در ویرجینیای غربی در شرق آمریکا، بارش بیش از ۲۵۰ میلی‌متر باران باعث طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شده و تاکنون جان ۲۴ نفر از جمله دو کودک را گرفته است.

از یک سو جاری شدن سیل و از سوی دیگر شعله‌ور شدن آتش، شرق و غرب آمریکا دو فاجعه طبیعی کاملاً متضاد را تجربه می‌کند.

در ویرجینیای غربی در شرق آمریکا، بارش بیش از ۲۵۰ میلی‌متر باران باعث طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شده و تاکنون جان ۲۴ نفر از جمله دو کودک را گرفته است.

مقام‌های رسمی و کارشناسان آب و هوا، سیل ویرجینیا را بدترین سیل در بیش از یک قرن اخیر در این منطقه اعلام کردند. باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از این واقعه به عنوان یک فاجعه نام برد و خواستار کمک‌های فوری بیشتر به مناطق آسیب دیده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حال حاضر در ۴۴ شهر ویرجینیای غربی وضعیت اضطراری اعلام شده و بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای گارد ملی ایالت متحده آمریکا به همراه گروه‌های ویژه خود برای عملیات نجات به این مناطق اعزام شدند.

بیش از ۳۲ هزار خانه یا محل کسب و کار در بی‌برقی کامل به سر می‌برند و صدها خانه نیز ویران شده است. همچنین صدها نفراز مردم برای فرار از سیل به بالای درختان و مناطق بلند پناه بردند و در انتظار کمک هوایی به سر می‌برند.

ویرجینیای غربی تنها ظرف چند ساعت بیش از یک چهارم از کل بارش سالانه خود را تجربه کرد، واقعه‌ای که از ۱۸۸۸ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

از سوی دیگر آتش‌سوزی در کرانه غربی آمریکا و در کوهپایه‌های مرکزی ایالت کالیفرنیا، دست‌کم ۱۵۰ خانه را به خاکستر نشانده و به حدود ۱۰۰ خانه نیز آسیب جدی وارد کرده است.

به گزارش مقام‌های محلی، در پی این آتش‌سوزی بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ جریب از جنگل‌های شهر «کرن» در ایالت کالیفرنیا به طور کامل سوخته است و احتمالاً وسعت بیشتری از درختان طعه حریق خواهد شد.

آتش‌سوزی از روز جمعه ۲۴ ژوئن آغاز شده و عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد و دست‌کم هزار و ۱۰۰ آتش نشان نیز به محل اصلی آتش سوزی اعزام شدند.
در روز اول آتش سوزی بیش از سه هزار نفر از ساکنان منطقه «لِیک ایزابلا» در کرن مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. با این حال مقام‌های محلی هشدار می‌دهند در صورت ادامه یافتن

آتش سوزی افراد بیشتری باید منطقه را تخلیه کنند.

آتش سوزی در کالیفرنیا تا کنون به مرگ دست‌کم دو تن انجامیده و در حال حاضر شهر کرن نیز در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.