ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن فیروزآبادی از ریاست ستاد کل کنار گذاشته شد

حسن فیروزآبادی پس از ۲۷ سال جای خود به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را به محمد حسین باقری داد. خامنه‌ای طی حکم دیگری او را مشاور عالی نظامی خود کرد.

حسن فیروزآبادی پس از ۲۷ سال، جای خود به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را به محمد حسین باقری داد. خامنه‌ای طی حکم دیگری فیروزآبادی را مشاور عالی نظامی خود کرد.

حسن فیروزآبادی پس از ۲۷ سال، از ریاست ستاد کل نیروهای مسلح کنار گذاشته شد. خامنه‌ای، روز سه‌شنبه ۸ تیر، محمدحسین باقری را طی حکمی به این مقام منصوب کرد. باقری تا کنون رئیس اداره ارکان و امور مشترک ستاد کل و از مسئولان ارشد قرارگاه خاتم‌الانبیا بود.

خامنه‌ای در حکمی جداگانه، "سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی" را مشاور عالی فرماندهی کل نیروهای مسلح کرده است. فیروزآبادی دکترای دامپزشکی دارد.

فیروزآبادی متولد ۱۳۳۰،  از سال ۱۳۶۸ ریاست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را بر عهده داشت و از اندک مقاماتی بود که پست خود را طی سه دهه حفظ کرد. او به دلیل مشارکت در سرکوب‌های حقوق بشری، در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد.

خامنه‌ای در حکم انتصاب محمدحسین باقری نوشته است: «ارتقاء توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی امنیتی نیروهای مسلح و بسیج مردمی و امکان پاسخگویی به‌موقع و مؤثر به هر سطح و نوع از تهدیدات متوجه به نظام جمهوری اسلامی ایران با عمل انقلابی مورد انتظار است.»

باقری (یا نام خانوادگی اصلی افشردی) برادر محمدحسن افشردی، از فرماندهان نیروی زمینی سپاه در  زمان جنگ با عراق است که در سال ۱۳۶۱ کشته شد.

باقری ۵۵ ساله است و مشارکت در عملیات سپاه در کردستان در تابستان ۵۸ را در کارنامه خود دارد. خبرگزاری تسنیم می‌نویسد او از تبحر بالایی در امور اطلاعاتی و عملیاتی برخوردار است. باقری به تسنیم گفته است که تا قبل از انقلاب فرهنگی و رفتن به جبهه، دانشجوی مهندسی مکانیک در پلی‌تکنیک بود. فیروزآبادی سابقه جبهه و خدمت نظامی نداشت.

ستاد کل نیروهای مسلح بالاترین مرجع نظامی در جمهوری اسلامی است و وظیفه سیاست‌گذاری و فرماندهی و هماهنگی همه نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را برعهده دارد. این ستاد به‌طور مستقیم زیر نظر خامنه‌ای اداره می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    هنوز معلوم نیست چرا کسی را که حتی سابقه یک روز عضویت در ارتش و سپاه را نداشته است ، به مدت 27 سال به این سمت حساس گمارده بودند ! البته همان بهتر که کنار زده شد ، چون با این فیزیک بدنی و نوع لباس پوشیدن نظامیش ، آبروی هر چه نظامی وطن پرست در جهان را برده بود . یادم می آید یک موقعی هم به قول خودش ( رنج نامه ای ) را خطاب به امام تخیلی ( مهدی ) نوشته بود و در آن از یک سری مشکلات نظام پوسیده اسلامی گلایه کرده بود و آرزوی ظهور کرده بودند از ایشان ، که بلافاصله در شبکه های اجتماعی مضحکه ای بر پا گردید و یک نفر از قول مهدی و در جوابیه نوشته بود : من دارم می آیم ، ولی چون هیچ اسبی تاب تحمل این وزن را ندارد ، تو برای خودت فکر یک گرگدن باش . وقتی هم برجام به نتیجه رسید جزو اولین بادمجان دور قاب چینانی بود که به اربابش تبریک گفت و اظهار خوشحالی نمود که اربابش ( خامنه ای ) با نکوهش و عصبانیت از خوشحالی او و تنی چند از مسئولین ، تو دهنی محکمی به اینها زد . اینها بود و نبودشان هیچ توفیری برای مردم ندارد ، پس همان بهتر که زودتر شر خود را از سر ملت ایران کم کنند .