ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روشنفکران فرانسوی خواهان «مقاومت فرهنگی» در برابر اسلامگرایان شدند

در بیانیه‌ای که در لیبراسیون منتشر شده، روشنفکران فرانسوی از دولت فرانسه خواسته‌اند با جدیت بیشتری با اسلامگرایی مقابله کند

گروهی از روشنفکران شناخته‌شده فرانسوی، نهادهای فرهنگی سکولار و طرفداران لائیتیسه در بیانیه‌ای که در روزنامه «لیبراسیون» منتشر شده، از دولت فرانسه خواسته‌اند با جدیت بیشتری با اسلامگرایان افراطی و تلاش آن‌ها برای غصب دستاوردهای جامعه مدنی مقابله کند.

این بیانیه را چهره‌هایی مانند الیزابت بادینته، فمینیست فرانسوی که پیش از این خواهان جلوگیری از تولید حجاب اسلامی شده بود، بوعالم صنصال، نویسنده سرشناس الجزایری و همچنین کاریکاتوریست‌های نشریه شارلی ابدو امضاء کرده‌اند.

روشنفکران فرانسوی در این بیانیه خواهان «مقاومت فرهنگی» در برابر اسلامگرایی شده‌اند.

در کانادا قرار است جمیله بن‌حبیب، نویسنده و روزنامه‌نگار سکولار به خاطر انتقاداتش از اجباری بودن حجاب اسلامی برای کودکان خردسال در مدارس اسلامی مونترال محاکمه شود.

روشنفکران فرانسوی به تلاش مدنی جمیله بن‌حبیب اشاره کرده‌اند و از دولت فرانسه خواسته‌اند از چنین روشنفکران سکولاری حمایت بیشتری کند.

آن‌ها همچنین از فعالیت‌های مریم نمازی که به عنوان سخنگوی انجمن «اکس مسلم» با محاکم شرع مخالفت می‌کند، حمایت کرده‌اند.

روشنفکران فرانسوی سیاهه‌ای هم به دست داده‌اند از قتل و تعقیب روشنفکران سکولار به دست اسلام‌گرایان تندرو. در این سیاهه نام کسانی مانند تسلیمه نسرین و تئو ون‌گوک، فیلمساز به قتل رسیده هلندی و کارتونیست‌های شارلی ابدو آمده است.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه بهار سال جاری اعلام کرده بود که در فرانسه، جریان‌های سلفی با استفاده از امکانات جامعه مدنی تلاش می‌کنند در رقابت با مسلمانان میانه‌رو پیروز شوند و مسلمانان مقیم فرانسه را پیرامون خود گرد بیاورند.

روشنفکران فرانسوی اکنون از دولت خواسته‌اند با «سخت‌گیری جمهوی‌خواهانه» با جریان‌های تکفیری و سلفی و اسلامگرایان متعصب مقابله کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    با بستن مرز ها و بیرون ریختن این وصله های ناجور و بکار بردن نیروی نظامی با تمام قوا، کشور خود را نجات میدهید. پشتیبانی از کمونیستی که مخالفان خود را به ضد مسلمان و اسلام ستیزی متهم کرده و یک ضد یهود تمام عیار است، نشانه پرت بودن این "روشنفکران" از واقعیت است.

  • فواد روستائی

    دوستان عزیز تلفظ صحیح نام خانم زوشنفکر فرانسوی "الیزابت بَدَنتِر" است.