ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برکناری روسای سه بانک؛ مدیرعامل بانک صادرات استعفا داد

پس از برکناری مدیرعامل بانک رفاه کارگران، اسماعیل لله‌ گانی از ریاست بانک صادرات استعفا داد. مدیران بانک ملت و مهرایران نیز کنار گذاشته شده‌اند.

در ادامه بحث و جنجال بر سر حقوق‌های نجومی و پس از استعفای مدیرکل بیمه ایران و برکناری مدیرعامل بانک رفاه کارگران، اسماعیل لله‌ گانی از ریاست بانک صادرات استعفا داد. مدیران عامل بانک ملت و قرض الحسنه مهر ایران نیز کنار گذاشته شده‌اند.

پنجشنبه ۱۰ تیر، خبرگزاری ایسنا به نقل از منابع مطلع نوشت مدیران عامل بانک‌های صادرات، ملت و قرض‌الحسنه مهر ایران از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند. در حالی که کناره‌گیری مدیرعامل بانک ملت هنوز تایید رسمی نشده، مدیرعامل بانک صادرات، متن استعفای خود را روی سایت این بانک منتشر کرد.

اسماعیل لله‌ گانی که ۱۶ ماه قبل مدیر عامل بانک صادرات شده بود، خطاب به وزیر اقتصاد نوشته است: «صرفا به احترام مردم عزیز کور و تنویر افکار عمومی و به دلیل آن که همواره خود را سرباز وفادار نظام و ملت می‌دانم، خواهشمندم با استعفای داوطلبانه اینجانب موافقت فرمایید.»

اسماعیل لله گانی

خبرگزاری تسنیم نوشت لله‌گانی در اصل معزول شده اما برکناری خود را با استعفا پوشانده است.

لله گانی عنوان کرده که تمامی امور بانک صادرات مطابق ضوابط و مقررات و کلیه پرداخت‌ها به کارکنان و مدیران و خودش با مصوبات قانونی بوده است. روزنامه کیهان پنجشنبه ۲۰ خرداد در گزارشی نوشته بود مدیرعامل بانک صادرات حقوق ۳۰۰میلیونی می‌گیرد و اعضای هیات مدیره این بانک نیز ۴۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا هم‌زمان از استعفای سیامک دولتی از بانک مهر قرض‌الحسنه ایران و علی رستگار از بانک ملت خبر داده و می‌نویسد: «با رفتن این افراد، اخلاقی به بانک ملت، زراعتی به بانک صادرات و اکبری به مهر ایران خواهند رفت.»

روزنامه کیهان پنجشنبه ۲۰ خرداد در گزارشی نوشته بود مدیرعامل بانک صادرات حقوق ۳۰۰میلیونی می‌گیرد و اعضای هیات مدیره این بانک نیز ۴۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

افشاگری در مورد دستمزدهای مدیران دولت روحانی از رسانه‌های اصولگرا و تندرو چون رجانیوز، تسنیم، فارس و کیهان شروع شد و محافل نزدیک به دولت، تا کنون هر گونه جنجال در باره “حقوق‌های نجومی” را به اختلافات جناحی و رقابت‌های سیاسی نسبت داده‌اند. با ورود خامنه‌ای به این بحث، دامنه موضوع گسترده‌تر شد.

یک روز پیش از استعفای لله‌گانی، مدیرعامل جدید بانک رفاه کارگران نیز معرفی شد. محمد علی سهمانی جای علی صدقی را گرفت که طبق اسناد منتشره در روزنامه کیهان، دستمزد ۲۴۰ میلیون تومانی می‌گرفت و شریک برادر روحانی در یک شرکت واردات و صادرات است. وزیر کار جمهوری اسلامی در مراسم معارفه سهمانی، تاکید کرد که تشخیص صلاحیت صدقی در زمان انتصاب مطابق استعلام‌های رایج و قانونی صورت گرفت. این پاسخی بود به سخنان رئیس سازمان بازرسی کشور که گفته است صدقی با وجود "پرونده‌های سنگین" با اصرار یکی از نزدیکان رئیس جمهوری به مدیریت بانک رفاه منصوب شد.

معاون اول روحانی اعلام کرده که به دستمزد یکهزار مدیر ارشد رسیدگی می‌شود. از میان خیل متهمان، تا کنون دو نفر (مدیرعامل بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک صادرات)  استعفا داده و یک نفر (مدیرعامل بانک رفاه) برکنار شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    بی عرضه روزنامه های طرفدار اصلاح طلبان که نتوانستند چنین دزد ی هایی را از مدیران ارشد احمدی نژاد فاش کنند.