ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حال جعفر عظیم‌زاده بر اثر اعتصاب غذا وخیم است

شصت‌وچهار روز از اعتصاب غذای جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری زندانی می‌گذرد. مسئولان قضائی هیچ اقدامی در راستای تحقق خواسته‌های او انجام نداده‌اند و اکنون پزشک او می‌گوید در صورت تداوم اعتصاب خطر مرگ جان او را تهدید می‌کند.

وضعیت جسمانی جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در شصت‌وچهارمین روز اعتصاب غذا وخیم گزارش شده است.

جعفر عظیم‌زاده در زندان اوین زندانی است و در حال حاضر در بیمارستان سینای تهران بستری شده است.

به‌گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با ادامه خونریزی روده‌ها، معده او نیز دچار مشکلات جدی شده است.

جعفر عظیم‌زاده در زندان اوین زندانی است و در حال حاضر در بیمارستان سینای تهران بستری شده است.

بنا به این گزارش در پی وخامت حال جعفر عظیم‌زاده، پزشک او، پنج‌شنبه ۱۰ تیرماه اعلام کرد که در صورت تداوم اعتصاب غذا به کما خواهد رفت و خطر مرگ جان او را تهدید می‌کند.

یک منبع نزدیک به خانواده این فعال کارگری به هرانا گفته است که او همچنان از شکستن اعتصاب خودداری می‌کند و به دلیل ضعف جسمانی توان صحبت کردن را از نیز دست داده است.

مسئولان قضائی هنوز هیچ اقدامی در راستای تحقق خواسته‌های جعفر عظیم‌زاده انجام نداده‌اند تا او اعتصاب خود را بشکند. عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران پنجم تیرماه پس از ملاقات با همسر عظیم‌زاده، گفته بود برای او هیچ کاری نمی‌کند حتی اگر بمیرد.

عظیم‌زاده، از ۱۰ اردیبهشت، دست به اعتصاب غذا زده است. از جمله خواسته‌های او می‌توان به رفع اتهام‌های امنیتی از پرونده فعالان صنفی، دستمزدهای زیر خط فقر کارگران و ممنوعیت برگزاری مستقلانه روز جهانی کارگر اشاره کرد.

این فعال کارگری دهم اسفندماه ۹۳ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به پنج سال زندان و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد. او روز یک‌شنبه ۱۷ آبان سال ۹۴ برای تحمل حکم خود راهی زندان اوین شد.

عظیم‌زاده از هماهنگ‌کنندگان طومار ۴۰ هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد بوده، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در مجموع به شش سال حبس محکوم شده است.

تجمع نزدیکان عظیم‌زاده و بیانیه عفو بین‌الملل

تجمع نزدیکان و همکاران جعفر عظیم‌زاده در تهران

روز گذشته، چهارشنبه ۹ تیر، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نسبت به در خطر بودن جان جعفر عظیم‌زاده هشدار داد. این سازمان مدافع حقوق بشر با اشاره به بیهوشی سه روز پیش او در بیمارستان بر اثر ضعف ناشی از دو ماه اعتصاب غذا و سخن دادستان تهران، از مقامات ایران خواست تا او را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.

در همین روز نزدیکان و همکاران جعفر عظیم‌زاده تجمعی در حمایت از او، در خیابان پاستور تهران، محل دفتر ریاست جمهوری، برگزار کردند. در این تجمع شعارهایی چون «جای کارگر زندان نیست، جان جعفر در خطر، هر ساعت یک فاجعه» توسط حاضران سر داده شد.

نمایندگان تجمع‌کنندگان موفق شدند وارد ساختمان ریاست جمهوری شوند و درخواست خود را به‌شکل مکتوب به مقامات ارائه دهند.

این تجمع در حالی‌ که مأموران نگهبانی در بیمارستان سینا اجازه ندادند شرکت‌کنندگان به ملاقات جعفر عظیم‌زاده بروند در این بیمارستان پایان یافت.

تاکنون اتحادیه‌های کارگری مانند اتحادیه سراسری فرانسه (س‌ژ‌ت) نیز از عظیم‌زاده حمایت کرده‌اند. همچنین ۴۰ اندیشمند و فعال سیاسی و کارگری از جمله نوآم چامسکی، میثاق پارسا، الکس کالینیکوس، الکس گوردن و جان ریس با انتشار بیانیه‌ای با عظیم‌زاده اعلام همبستگی کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.