ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«امنیتی‌ها» مانع تماس تلفنی نرگس محمدی با فرزندانش می‌شوند

معاون دادستان تهران که روز گذشته با نرگس محمدی دیدار کرده، به او گفته است مخالفت با تماس تلفنی او از سوی مقامات امنیتی است.

معاون دادستان تهران که روز گذشته (پنج‌شنبه دهم تیر ماه) با نرگس محمدی دیدار کرده، به او گفته است مخالفت با تماس تلفنی او خواسته مقامات امنیتی‌ست.

نرگس محمدی و فرزندانش

به گزارش خبرگزاری هرانا، تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی با اعلام این خبر در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «دیروز معاون دادستان تهران در دیدار نرگس محمدی در زندان اوین به او گفته است که دلیل مخالفت با تماس تلفنی تو به امنیتی‌ها ربط دارد و ما مخالفتی با تماس تو نداریم.»

نام این معاون دادستان ذکر نشده است.

تقی رحمانی همچنین نوشته است: «مقام قضایی قول پیگیری داده و از نرگس خواسته است که اعتصاب خود را بشکند اما نرگس قبول نکرده است و خواهان تحقق خواسته‌اش شده است.»

همسر نرگس محمدی از قول او نقل کرده که «من مانند همه زندانیان حق دارم که لااقل هر هفته با فرزندان خود تماس داشته باشم.»

نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک در زندان به‌سر می‎برد، از روز هفتم تیر ماه ۱۳۹۵ با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که برای دستیابی به امکان تماس تلفنی با دو فرزند خارج از کشورش دست به اعتصاب غذا زده است.

او نوشته است: «در سرزمینی که زن بودن، مادر بودن و فعال حقوق بشر بودن هر یک به‌ تنهایی سخت است، بودن و داشتن هر سه با هم جرمی نابخشودنی و قامت‌شکن است. و اکنون “من” در سرزمین و وطنم، چنانچه در کیفرنامه‌ام آمده به جرم فعال حقوق بشر بودن، فمینیست و مخالف اعدام بودن محکوم و در حبس هستم، و از نیک حادثه و دست پرمهر تقدیر هم “زن” و هم “مادرم”.»

نرگس محمدی گفته است بودن در زندان و حتی حکم ۱۶ سال حبس در پرونده اخیرش، نه‌ تنها پشیمانش نکرده بلکه اراده و باورش را برای دفاع از حقوق بشر بیش از پیش تقویت کرده، اما چیزی از رنج و درد حاصل از دوری از عزیزان و فرزندانش نکاسته است.

با توجه به مصرف دارو برای کنترل بیماری، اعتصاب غذای او عواقب ناخوشایندی برایش خواهد داشت.

دادگاه انقلاب اسلامی تهران نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر را به ۱۶ سال حبس تعریزی محکوم کرده است. بر اساس رأی دادگاه او در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» (لغو گام به گام حکم اعدام) به تحمل ۱۰ سال حبس، در مورد اتهام «اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به تحمل پنج سال حبس و در مورد اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل یک سال حبس محکوم شده است.

اما بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی احکام صادر شده علیه نرگس محمدی، یک‌جا گرد آمد و او به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی می‌گوید هرگاه عناوین ارتکابی بیش‌تر از سه جرم نباشد، حداکثر مجازات تعیین شده برای یک جرم اعمال می‌شود.

فرزندان خردسال نرگس محمدی پس از بازداشت او از یک سال پیش به نزد پدرشان، تقی رحمانی، که به اجبار و بر اثر فشارهای مقام‌های امنیتی و قضایی به فرانسه مهاجرت کرده است، رفته‌اند.

نرگس محمدی در طول یک سال گذشته، فقط یک‌بار توانسته است از طریق تلفن با فرزندان خردسالش صحبت کند. این تماس تلفنی در اواسط فروردین ماه ۱۳۹۵ برقرار شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هه

    هه بدبختا چرا غلطی که این زن کرده رو نمیگین؟خوبه منم بد علیه اوباما وامریکا صحبت کنم بعد برم تو کشورشون منتظر باشم برام فرش قرمز پهن کنن؟تمام اخبارتون دروغه خدایی