ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ریاست‌جمهوری اتریش باطل اعلام شد

در پی اعتراض حزب آزادی اتریش، حزب راستگرای افراطی، به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دادگاه قانون اساسی حکم به ابطال انتخابات داد.

در پی اعتراض حزب آزادی اتریش، حزب راستگرای افراطی، به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دادگاه قانون اساسی حکم به ابطال انتخابات داد.

دادگاه قانون اساسی اتریش

انتخابات ریاست جمهوری اتریش ۲۲ مه / ۲ خرداد برگزار و نتایج قطعی آن یکم ژوئن / ۱۲ خرداد اعلام شد.

در این انتخابات الکساندر فان دِر بِلِن، رهبر پیشین حزب سبزهای اتریش ۵۰,۳ درصد آرا و نوربرت هوفر از حزب آزادی ۴۹,۷ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

پس از اعلام نتایج نهایی، حزب آزادی اعلام کرد که رأی‌های پستی دستکاری شده‌اند. دادگاه قانون اساسی اتریش نیز پس از دو هفته تحقیقات گفت که در ۹۴ حوزه از ۱۱۷ حوزه رأی‌گیری قانون‌شکنی شده و ضمن باز شدن رأی‌های پستی زودتر از موعد مقرر، افرادی که صلاحیت نداشتند آرا را شمرده‌اند.

با این حال دادگاه قانون اساسی از دستکاری شدن آرا چیزی نگفته است.

بدین ترتیب انتخابات ریاست جمهوری اتریش که هفته‌ها جامعه اتریش را به‌دلیل قدرت‌گیری راست‌های افراطی ملتهب کرده بود بار دیگر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • راه دموکراسی

    قدرت دمکراسی، در ای انتخابات اروپایی به خوبی دیئه می شود و مشخص است که ئاقعی است و دوکزاسی مخافاتن دروغ میدانند، ولی خقیقت در ردرغب. برخی ایراد میگرند ب ردموکراسی، که مثلا مردم اشتباه قضاوت میکنند ماننند ماجرای برکست بریتانیا، نکته ایناست رای گیری و همه پرسی جریان سیال دارد، امسال اگر اشتباه شد، دوباره وبا رازیابی همه پرسی و انتخابات میشود. مانند ایران نیست که ترفندی برای تکمیتن 37 ساله نظام استبدادی ایران باشد. بسته بخ جمعیت کشورها، مردم اگر ایده ای دارند که از طریق مجالس و دولت (صاحبان قدرت) قابل پیگیری نیست، میتواند رای جمع کنند، معمولا بین صده هزار تا یک میلیون، همه پرسی بگذارند حکومت مجبور به تمکین خواست خود کنند. فقط نگرانی از دمرراسی در کشورهای غربی به چند مورد بر میگردد بایست راه حلی برایش پیدا شود 1- ورود افراد و احزاب تندرو مثل اسلام گراها، ناریها، فاشیست ها، ضد مهجران و کلا حارجی است....راه حل ممونعیت فعالیت را خل ساده است و شاید راههای بهتر هم پیدا شود و همیشه سیستم اموزشی و فرهنگی و تبلیغاتی باید این گرایشهای تنورورانه برای مردم بشناسند و ماهیت ضد دموکراسی و ضدانسانی شان برملا کنند. 2- خطر اروز افزون حامیان مالی. این دومی را با میتوان با محدود کردن مقدار کمک اشخاص تا گنترل کرد؟، مثلا شخصی حقیقیق و حقوقی در مجموع مستقیم و غیر مستقیم بیشتر یک درصد به کاندیدا یا حزب منواند کمک مالی کند.