ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۰ گروگان در حمله داعش به کافه‌ای در بنگلادش کشته شدند

در جریان این گروگان‌گیری نیروهای پلیس بنگلادش پس از ۱۰ ساعت ۱۳ گروگان دیگر را آزاد کردند و شش مهاجم را کشتند. مهاجمان مسلح ۳۵ تن از جمله ۲۰ تبعه کشورهای خارجی را گروگان گرفته بودند.

عملیات آزادسازی گروگان‌ها در رستورانی در داکا، پایتخت بنگلادش پایان یافت. ‎در این عملیات مهاجمان ۲۰ گروگان را کشتند.

داعش مسئولیت حمله به کافه‌ای در داکا، پایتخت بنگلادش را بر عهده گرفت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،  در جریان این گروگان‌گیری نیروهای پلیس بنگلادش پس از ۱۰ ساعت ۱۳ تن دیگر از مشتریانی را که در رستورانی در محله دیپلمات‌نشین داکا گروگان گرفته شده بودند، آزاد کردند. بنابر اعلام ارتش بنگلادش دست‌کم شش مهاجم مسلح نیز کشته شدند.

بر اساس این گزارش یکی از مهاجمان نیز دستگیر شده است.

دو پلیس نیز در جریان درگیری با مهاجمان جان خود را از دست دادند.

در عملیات آزادسازی گروگان‌های رستوران Holey Artisan Bakery، که از بامداد شنبه ۱۲ تیر/ دوم ژوئیه آغاز شد، ۱۳ گروگان از جمله مشتریان تبعه کشورهای خارجی آزاد شدند.

شامگاه جمعه اول ژوئیه، مهاجمان مسلح به این رستوران در محله گلشن داکا، پایتخت بنگلادش حمله بردند. تلویزیون بنگلادش تعداد حمله‌ کنندگان را ۸ تا ۹ نفر اعلام کرده بود. مهاجمان مسلح ۳۵ تن از جمله ۲۰ تبعه کشورهای خارجی را گروگان گرفتند.

بنگلادش هنوز هویت کشته‌شدگان این حادثه را اعلام نکرده است.

عملیات آزادسازی گروگان‌ها از ساعت ۷.۴۰  دقیقه بامداد شنبه آغاز شد. گروه نجات با استفاده از سلاح‌های سنگین و دست‌کم هفت خودروی زرهی به محل گروگان‌گیری رفتند.

محمد مسعود، فرمانده عملیات آزادسازی گروگان‌ها گفت یک توریست ژاپنی و دو فرد اهل سریلانکا از جمله گروگان‌های تبعه کشورهای خارجی هستند که در این عملیات آزاد شدند. او هم‌چنین از بازداشت تعدادی از افراد مسلح خبر داد.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

در ماه‌های اخیر، بنگلادش صحنه حملات اسلامگرایان علیه خارجی‌ها، وبلاگ‌نویسان، اقلیت‌های مذهبی یا دگرباشان جنسی بوده است. در تازه‌ترین مورد، یک هندو در معبدی در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی داکا با قمه مورد حمله قرار گرفت. قبل از آن سردبیر اولین و تنها مجله دگرباشان جنسی بنگلادش به همراه همکارش، در خانه‌اش در داکا به قتل رسید. در اکثر تهاجم‌ها، وابستگان داعش یا القاعده مسئولیت حادثه را قبول کرده‌اند؛ دولت بنگلادش اما حضور و فعالیت این دو گروه در کشور را تکذیب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.