ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار قربانیان غیرنظامی عملیات پهبادهای آمریکا: ۶۴ تا ۱۱۶ نفر

آمریکا برای نخستین بار آمار غیرنظامیان کشته شده در حملات پهپادها در پاکستان، یمن، سومالی و لیبی را ارائه داد. رقمی معادل یک چهارم آن چه نهادهای مدنی و مستقل می‌گویند.

دولت امریکا برای نخستین مرتبه آمار غیرنظامیان کشته شده در حملات پهبادها در پاکستان، یمن، سومالی، لیبی و سایر کشورها را ارائه داد. آمار نهادهای مدنی و مستقل ۴ برابر میزان اعلام شده است.

آمریکا برای اولین بار و به طور رسمی، بیلانی تقریبی از تعداد قربانیان غیرنظامی در عملیات پهبادها را منتشر کرد. در این آمار آمده که از زمان روی کار امدن اوباما در هفت سال قبل، بین ۶۴ تا ۱۱۶ غیرنظامی در حملات مربوطه کشته شده‌اند.

این رقم تنها شامل کشورهایی می‌شود که آمریکا در آنها عملیات مستقیم نظامی انجام نمی‌دهد. به این ترتیب تعداد غیرنظامیان جان باخته در افغانستان، عراق، سوریه و کشورهای دیگر در این لیست لحاظ نشده‌اند. به گفته کاخ سفید در مجموع ۴۷۳ مورد حمله پهبادها، بین ۲۳۷۲ تا ۲۵۸۱ پیکارجو در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده‌اند.

آمار مربوطه را جیمز کلبر، رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است.

نهادهای حقوق بشری اما بیلان ارائه شده را نادرست و تقلیل یافته می‌دانند. آنها می‌گویند آمار تقریبی دستکم بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ نفر است.

مقامات امریکایی اما متقابلا آمار تشکل‌های مدنی و غیردولتی را مبتنی بر منابع غیرموثق و خبرهای جعلی عنوان می‌کنند.

طرح به کارگیری پهپادها در عملیات ضد ترور، بخشی از استراتژی اوباما در مقابله با گروه‌های افراطی و تروریستی است. اوباما از بدو روی کار آمدن، ماموریت این هواپیماها را تقویت کرد.

رئیس جمهور آمریکا شخصا برخی مشکلات و پیامدهای مربوط به پهپادها را پذیرفته است. او در ماه آوریل در سخنانی اذعان کرد که حدود ماموریت و عملیات پهبادها از نظر قانونی روشن نیستند. او کشته شدن غیرنظامیان در این عملیات را نیز قابل قبول ندانست.

موافقان ماموریت پهبادها می‌گویند آنها در رویارویی با تروریسم وسیله‌ای اجتناب‌ ناپذیر هستند. مخالفان اما یاداوری می‌کنند که وقتی افراد بیگناه در این عملیات کشته می‌شوند، افراط گرایان فرصت جذب نیروهای جدیدی را پیدا می‌کنند.

گروهای حقوق بشری، کشته شدن افراد بیگناه و غیرنظامی را «اعدام بدون محاکمه» می‌خوانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.