ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الی ویزل، کنشگر صلح و بازمانده هولوکاست درگذشت

الی ویزل، کنشگر سیاسی و مدنی و نویسنده شناخته شده‌ای که از بازماندگان بنام هولوکاست بود، دوم ژوئیه در سن ۸۷ سالگی در ‌آمریکا درگذشت.

الی ویزل، کنشگر سیاسی و مدنی و نویسنده شناخته شده‌ای که از بازماندگان بنام هولوکاست بود، شنبه دوم ژوئیه در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

معروف‌ترین کتاب ویزل، خودزیست‌نگاری اوست به نام «شب»؛ خاطرات و رنج‌های یک جوان شانزده ساله در اردوگاه‌های مرگ

ویزل در سال ۱۹۲۸ در رومانی به دنیا آمد و همراه اعضای خانواده‌اش در سال ۱۹۴۴ به اردوگاه مرگ آشویتس اعزام شد و سپس به اردوگاه بوخنوالد انتقال یافت. خواهر و  پدر و مادر الی ویزل در اردوگاه‌های مرگ جان باختند اما او زنده ماند.

ویزل پس از نجات از این اردوگاه، به فرانسه رفت و به روزنامه‌نگاری مشغول شد. او پس از مهاجرت به آمریکا در سال ۱۹۶۳ در افشای هولوکاست ده‌ها کتاب نوشت. یکی از معروف‌ترین آثار او، شرح حال خودش با نام «شب» است. او در این اتوبیوگرافی به خاطرات و تجربیات خود به عنوان یک جوان در اردوگاه آشویتس می‌پردازد.

الی ویزل برای تلاش خستگی ناپذیر در راه مبارزه با جنگ، خشونت‌، سرکوب و نژاد پرستی در سال ۱۹۸۶ جایزه نوبل صلح را دریافت کرد. در سال ۱۹۹۲ نشان آزادی آمریکا و در سال  ۲۰۱۴ عالی‌ترین نشان افتخار آلمان به او تعلق گرفت. او از سال ۱۹۸۸ سفیر حقوق بشر سازمان ملل بود.

الی ویزل در سال ۱۳۸۸ از معترضان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران حمایت کرد و در سال ۲۰۱۴ نیز به همراه ده‌ها نفر دیگر از بازماندگان هولوکاست و در نکوهش رفتار تل‌آویو در جنگ غزه، دولت اسرائیل را به نسل‌کشی متهم ساخت.

سندی از روزهای اسارت الی ویزل در اردوگاه آشویتس - نفر هفتم از سمت چپ ردیف دوم تخت

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.