ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۸۳ تن در دو انفجار در بغداد کشته شدند

حیدر العبادی چند ساعت پس از اولین انفجار به محل وقوع حادثه رفت. جمعیتی از مخالفان دولت علیه العبادی شعار دادند و او را «دزد» خطاب کردند.

در دو انفجار در دو منطقه بغداد دست‌کم ۸۳ تن کشته و ۱۷۶ تن زخمی شدند. مسئولیت یکی از انفجارها را داعش برعهده گرفت.

عکس از آرشیو - دو انفجار مرگبار در مراکز خرید بغداد جان ده‌ها غیرنظامی را گرفت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انفجارها صبح یکشنبه سوم ژوئیه/ ۱۳ تیر به فاصله چند ساعت از هم در مرکز خرید در مرکز بغداد و منطقه‌ای مسکونی در شرق این شهر رخ داد.

در اولین انفجار که بیشترین تلفات را در پی داشت، یک خودرو در نزدیکی یک مرکز خرید در منطقه «کراده» در مرکز بغداد منفجر شد. مقامات پلیس از کشته شدن ۷۸ تن و زخمی شدن ۱۶۰ تن در این انفجار خبر دادند.

بیشتر کشته شدگان کودکان، خانواده‌ها و جوانانی بودند که در روزهای پایانی رمضان برای جشن‌های عیدفطر خرید می‌کردند.

داعش با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. در این بیانیه آمده است که مسلمانان شیعه هدف این بمب‌گذاری بودند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، چند ساعت پس از این انفجار به محل وقوع حادثه رفت. ویدئویی که از حضور العبادی در این محل منتشر شده نشان می‌دهد که جمعیتی از مخالفان او علیه العبادی شعار می‌دهد و او را «دزد» خطاب می‌کنند.

دومین انفجار در شرق بغداد رخ داد که در آن پنج تن کشته و ۱۶ تن مجروح شدند. هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

در ماه‌های اخیر جمعیتی از معترضان به سیاست‌های اقتصادی و مداخله‌های حزبی در دولت العبادی، چندین بار اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی کردند. بیشتر این جمعیت را شیعیان طرفدار مقتدی صدر تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که نیروهای نظامی عراق با کمک شبه‌نظامیان شیعه توانسته‌اند چند منطقه را از تصرف داعش خارج کنند. هفته گذشته العبادی اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق فلوجه را به طور کامل از داعش بازپس گرفتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    مشکل از آنجایی شروع شد که مولوی سرود : آنکه مردن پیش چشمش تهلکه است نهی لاتلقوا بگیرد او به دست. حال هر کس ممکن است از ظن خود یار او شود و خدا می داند که چه اندریافتهایی خواهیم داشت. همین فرهنگ هذیانی ابزار دست مسلمانهای بیماری چون حسن صباح نیز قرار گرفت و با کنترل مشتی پاپتی فقیر یا روانپریش و در جستجوی بهشت، دار و دسته قاتلین استشهادی خود را راه انداخت. واژه Assassinate که در زبان انگلیسی به معنای ترور فیزیکی است از نام اساسیون ( یا اصولگرا ها، که همان فرقه صباح باشند) آمده و باید جزو افتخارات جهان اسلام ثبت شود. مدل های اخیر تر وطنی از این رفتار باورمندان را همگی در چند ده سال اخیر شاهد بوده ایم. امروز اما جنبه کریه تری از اسلام رخ نموده که همان ترور افرادی است که فرد استشهادی اصولا نمی داند کی هستند و از خود نمی پرسد چگونه با قتل مشتی آدم ناشناس قرار است درهای بهشت موعود بر روی او باز شود. خیلی ها واقعا می خواهند بدانند افرادی که این تروریست ها را راهی ماموریت می کنند دقیقا با چه توجیهی آنها را به این درجه از جنون می کشانند.