ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگذشت کیارستمی: پیام رؤسای جمهور فرانسه و ایران

فرانسوا اولاند سه‌شنبه ۱۶ تیر با صدور بیانیه‌ای از خدمات عباس کیارستمی به سینماتی جهان و از آثار او تجلیل کرد. حسن روحانی نیز در توئیتر از کیارستمی یاد کرد.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه صبح سه‌شنبه ۱۶ تیر با صدور بیانیه‌ای از خدمات عباس کیارستمی به سینمای جهان و از آثار او تجلیل کرد. حسن روحانی نیز در توئیتر از کیارستمی یاد کرد.

عباس کیارستمی، هنرمند فقید ایرانی

اولاند در بیانیه‌ کوتاهی که در لیبراسیون منتشر شده، از عباس کیارستمی به عنوان سینماگری یاد کرد که سینمای جهان را تحت تأثیر آثارش قرار داده است.

رییس جمهوری فرانسه در این بیانیه نوشته است که عباس کیارستمی، سینماگر، شاعر و عکاسی بود که در آثارش به چیزهای به ظاهر پیش پاافتاده زندگی روزانه ابعادی جهانی می‌بخشید.

حسن روحانی نیز در توئیتر درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفت.

رییس جمهوری ایران نوشته است: «نگاه متفاوت و عمیق عباس کیارستمی به زندگی و دعوت انسان‌ها به صلح و دوستی، دستاوردی ماندگار در هنر هفتم خواهد بود.»

عباس کیارستمی که ۸ تیر بنا به خواسته خودش برای ادامه درمان به پاریس منتقل شده بود، بعد از ظهر گذشته در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه خاطرنشان کرده که عباس کیارستمی در ایران دفن خواهد شد.

حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور و رضا میرکریمی، مدیر عامل خانه سینما همراه با صیف‌الله صمدیان (عکاس) به فرانسه سفر کرده‌اند تا مقدمات انتقال پیکر عباس کیارستمی به تهران را فراهم کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.