ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چرا زنان برزیل از دیلما روسف حمایت می‌کنند؟

از زمان استیضاح روسف تاکنون، هزاران زن در سراسر برزیل متحد شده‌اند تا با او اعلام همبستگی کنند. جنبش‌های جدید مانند جنبش «زنان برای دموکراسی»، در حمایت از او پیش‌قدم شده‌اند و تظاهرات کرده‌اند.

زمانی که دیلما روسف، رییس جمهوری برزیل بر سر کار بود، فمینیست‌ها همه هوادارش نبودند. همواره بین‌ آنهایی که تلاش می‌کردند با او در دولت کار کنند تا سیاست‌های عمومی بهتری به کار گرفته شود و آنهایی که شیوه مدیریت او را رد می‌کردند، خط‌کشی آشکاری وجود داشت.

مخالفانش می‌گفتند که در زمینه حقوق مربوط به باروری و آموزش و حوزه سیاست در دوران او پیشرفتی صورت نگرفته است. اما اکنون تقریبا تمام فمینیست‌ها متفق‌اند که استیضاح او اقدامی سکسیستی و تبعیض‌آمیز بوده است؛ چون مردان سیاستمدار دیگری که از حمایت بانک‌های عمومی برای تامین مالی برنامه‌های اجتماعی ایالتی یا فدرال استفاده کرده‌اند، این کار عواقبی برایشان نداشته است.

روز پنج‌شنبه ۱۲ می/ ۲۳ اردیبهشت، با ۵۵ رأی موافق در مقابل ۲۲ رأی مخالف، مجلس سنای برزیل تصمیم گرفت ریاست جمهوری دیلما روسف را به‌مدت ۱۸۰ روز معلق کند. مجلس سنا، دیلما روسف را به‌دلیل اختلاس مالی تعلیق نکرده بلکه او را متهم کرده که با ترفندهای حسابداری در بودجه دولت، برای انتخاب مجدد خود تلاش کرده است.

با این حال اگر نهایتا مشخص شود که روسف مجرم نبوده تنها تعداد اندکی فکر می‌کنند که او تبرئه خواهد شد.

گاردین در گزارشی نوشته که از زمان استیضاح روسف تاکنون، هزاران زن در سراسر برزیل متحد شده‌اند تا با او اعلام همبستگی کنند. جنبش‌های جدید مانند جنبش «زنان برای دموکراسی»، در حمایت از او پیش‌قدم شده‌اند و تظاهرات کرده‌اند. آنها حتی برای روسف نامه و عکس‌هایی فرستاده‌اند تا درباره «بی‌عدالتی صورت گرفته درباره او» همدردی کنند. آنها همچنین درباره استیضاح‌های آینده هشدار داده‌اند.

حالا، محافظه‌کارترین کنگره برزیل پس از پایان دیکتاتوری نظامی، مسئول کودتای سیاسی و حملات رو به رشد به حقوق زنان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.