ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلوگیری از برگزاری نماز اهل سنت در نمازخانه پونک تهران

در ادامه فشارهای روزهای اخیر به اهل سنت در برگزاری شعائر مذهبی خود، نیروهای امنیتی به نمازخانه پونک تهران حمله کرده و مانع از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در این نمازخانه شدند.

در ایران باز هم نیروهای حکومتی مانع از برگزاری شعائر مذهبی اهل سنت شدند. لباس‌شخصی‌ها و نیروهای انتظامی عصر سه‌شنبه ۱۵ تیرماه به نمازخانه پونک تهران، نمازخانه اهل سنت، حمله کرده و از ورود نمازگزاران اهل به داخل آن جلوگیری کردند.

با وجود گذشت بیش از سه دهه و نیم از انقلاب سال ۵۷ در ایران، اهل سنت حتی یک مسجد در پایتخت ایران ندارند و نماز‌خانه‌های آن‌ها نیز محدود است.

کمپین فعالین بلوچ به‌نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که تعدادی از نمازگزاران به‌دلیل تلاش برای ورود به نمازخانه بازداشت شدند که پس از پادرمیانی بقیه مردم و نمازگزاران آزاد شدند.

این گزارش رفتار مأموران را «خشن» توصیف کرده است. همچنین مأموران بدون نشان دادن حکم قضائی ساختمان نمازخانه را محاصره کردند.

به‌گفته شاهدان عینی «تمام این درگیری‌ها فقط برای ممانعت از ۲۳ نفر نمازگزار بوده که اکثر آن‌ها نیز جزو شورای مدیریت نمازخانه بوده‌اند.»

در هفتم مرداد سال گذشته نیز «نمازخانه پونک» توسط مأموران شهرداری تهران با همراهی نیروهای انتظامی و امنیتی، تخریب و برای مدتی پلمپ شده بود.

با وجود گذشت بیش از سه دهه و نیم از انقلاب سال ۵۷ در ایران، اهل سنت حتی یک مسجد در پایتخت ایران ندارند و نماز‌خانه‌های آن‌ها نیز محدود است.

در روزهای اخیر نیز در چند مسجد از جمله مسجد تهرانپارس و مسجد صالحیه اسلام‌شهر اجازه برگزاری نماز عید فطر به اهل سنت داده نشد و به همین دلیل چند نماینده مجلس که بیشتر آن‌ها از فراکسیون امید بودند، روز گذشته، سه‌شنبه ۱۵ تیرماه به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور تذکر کتبی دادند.

در آخرین جمعه ماه رمضان مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان و مولانا گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر گلستان نیز نسبت به «رفتارهای خارج از قانون» و «ممانعت از نماز عید اهل سنت» هشدار داده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.