ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: موضوع حقوق‌های کلان دستاویز تسویه حساب‌های سیاسی نشود

رئیس جمهوری ایران طرح موضوع حقوق‌های نامتعارف و نتیجه رسیدگی به پرونده آن را به نفع کشور دانست و گفت این موضوع یک مسئله ملی است. او اعلام کرد که دولت در این زمینه در حال تدوین لایحه‌ای است.

حسن روحانی افشای موضوع حقوق‌های کلان را فرصتی برای «اصلاحات ضروری» می‌داند و می‌گوید این موضوع را نباید وارد تسویه حساب‌های سیاسی کرد. او از تدوین لایحه‌ای در این زمینه در دولت خبر داد.

حسن روحانی چهارشنبه ۱۶ تیر در دیدار با جمعی از مسئولان کشور اعلام کرد که دستگاه‌های نظارتی مسئول در هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه، در مورد حقوق‌های کلان غفلت کرده بودند.

او وضعیت کنونی پس از افشای موضوع حقوق‌های نجومی را «فرصتی مبارک» برای اصلاحات ضروری در این زمینه عنوان کرد.

با این حال روحانی افزود که این اصلاحات ممکن است زمان ببرد.

روز گذشته، سه‌شنبه ۱۵ تیر نیز علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران گفت هم در بخش اجرا و هم دستگاه‌های نظارتی حساسیت لازم درباره حقوق‌های نجومی در دستگاه‌های اجرایی وجود نداشته است.

لاریجانی نیز افشای حقوق‌های کلان را «مثبت» تلقی کرده و گفته بود باید دید كجا اين ضايعه وجود داشته است.

حسن روحانی در دیدار روز چهارشنبه خود همچنین افزود: «دولت در حال تدوین لایحه‌ای با نگاه به دو موضوع شفافیت و ذی‌نفع‌ها در بحث حقوق‌ها است تا از این پس افراد ذی‌نفع نتوانند برای خود تصمیم‌گیری کنند.»

او تأکید کرد که «موضوع فیش‌های غیرمتعارف نباید دستاویز تسویه حساب‌های سیاسی شود.»

رسوایی فیش‌های حقوقی پس از افشای میزان دریافتی مدیران بیمه ایران از سوی جناح مخالف دولت، از زمستان سال گذشته آغاز شد و در یک ماه اخیر شدت گرفته است. افشای فیش‌های حقوقی تاکنون به برکناری مدیر بیمه ایران، مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه کارگران و مهر و همچنین اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی منجر شده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر گفت کسانی که پول‌های کلان دریافت کرده‌اند لیاقت مسئولیت ندارند و برکناری و برگرداندن پول‌های دریافتی به خزانه باید در دستور کار مسئولان باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.