ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون رئیس‌جمهور: فساد بزرگ مالی نباید پشت فیش‌های حقوقی پنهان بماند

در حالی‌که این سو آن سو بر جناحی نکردن موضوع حقوق‌های نجومی تأکید می‌شود اما مخالفان دولت همچنان در رقابت‌های خود این موضوع را برجسته می‌کنند و دولتی‌ها نیز در پاسخ، فسادهای مالی گذشته را مطرح می‌کنند. معاون اول حسن روحانی در تازه‌ترین اظهار نظر خود چنین موضع گرفته است.

در حالی‌که این سو آن سو بر جناحی نکردن موضوع حقوق‌های نجومی تأکید می‌شود اما مخالفان دولت همچنان در رقابت‌های خود این موضوع را برجسته می‌کنند و دولتی‌ها نیز در پاسخ، فسادهای مالی گذشته را مطرح می‌کنند. معاون اول حسن روحانی در تازه‌ترین اظهار نظر خود چنین موضع گرفته است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران پنج‌شنبه ۱۷ تیر گفت عده‌ای با حقوق‌های نجومی «قلب مردم را جریحه‌دار کردند» و دولت از این بابت رسماً از مردم عذرخواهی می‌کند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به فسادهای مالی قبلی افزود: «در کشور، جوانی ۳۰ ساله ۱۰ هزار میلیارد تومان پول کشور را به یغما برده است اما تاکنون کسی مسئولیت آن را نپذیرفته یا از مردم عذرخواهی نکرده است.»

احتمالاً اشاره معاون اول رئیس جمهوری به بابک زنجانی، تاجر جوان ایرانی و متهم اصلی پرونده فساد نفتی است که به اعدام محکوم شده و هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد. زنجانی در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و گسترش تحریم‌های جهانی علیه ایران به‌شکل پنهانی برای جمهوری اسلامی نفت می‌فروخت و نامش در فهرست افراد تحت تحریم اتحادیه اروپا و وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار داشت. اتهام او پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی‌اش به وزارت نفت است.

اسحاق جهانگیری گفت آن چیزی که موجب نگرانی جامعه شده است فساد بزرگ مالی است که به‌گفته او تا ۱۰۰ سال آینده مردم آن را فراموش نمی‌کنند و «نباید با مطرح کردن فیش‌های نجومی ذهن مردم را از اصل موضوع منحرف کرد».

معاون اول حسن روحانی در رابطه با اقدامات دولت در زمینه رسیدگی به حقوق‌های کلان گفت: «بی‌سابقه‌ترین تغییرات در مدیریت بانکی کشور صورت گرفت و قطعاً با متخلفان برخورد می‌شود.»

رسوایی حقوق‌های نجومی پس از افشای میزان دریافتی مدیران بیمه ایران از سوی جناح مخالف دولت، از زمستان سال گذشته آغاز شد و در یک ماه اخیر شدت گرفت. افشای فیش‌های حقوقی تاکنون به برکناری مدیر بیمه ایران، مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه کارگران و مهر و همچنین اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی منجر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • وطن

    با پوزش البته ... اما اين چرنديات را به كـى ميگى؟ تو و بستگان تو خودتان همه دزد هستيد ! اين فيلم ها چى هست ديگه؟ ***

  • nader

    علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست خبری خود «لابی‌گری» و «پورسانت‌گیری» را دو معضل مهم جامعه اعلام کرده و گفته بود: «رئیس‌ جمهور اگر می‌خواهد با فیش‌های نجومی برخورد کند، باید به اخوی محترمش برسد.» او در توضیح سازوکار برخی فعالیت‌های فسادآور تشریح کرده بود: «شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروت‌های افسانه‌ای نامشروع کسب می‌کنند. بانک‌هایی که مسئولانش عوض‌ شده‌اند، شعبات خارجی‌شان به این مدیران تسهیلات ارزی می‌دهند. آنها تسهیلات ارزی را به داخل کشور می‌آورند و افراد مرتبط با «حسین فریدون» تسهیلات را می‌گیرند.» زاکانی با نام بردن از افرادی به‌ نام‌های «مالامیر» و «دانیال‌زاده»، این افراد را «بدهکار بانکی» معرفی کرد، که «بانک ملت با فشار «حسین فریدون» برادر رئیس‌ جمهور ۴۰۰ میلیون درهم امارات با کارمزد صفر درصد به آنها داده و صرافی‌ها این پول‌ها را تبدیل و پول گرفته‌شده را در بانک ملت با سود ۲۴ درصد سپرده‌گذاری کردند.»!!