ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخلیه پنج مجتمع پتروشیمی خوزستان؛ آژیر گسترش آتش‌ در ماهشهر

پایانه و بندر ماهشهر تعطیل شده‌‌اند. فرماندار ماهشهر خبر نشت مواد سمی و شیمیایی در منطقه را تکذیب کرده است. پیش‌بینی شده که آتش‌سوزی تا دو روز دیگر ادامه یابد.

خطر گسترش آتش در پتروشیمی بوعلی سینا جدی است و ستادی که برای مدیریت بحران حریق تشکیل شده، دستور تخلیه مخازن دیگر  را داده است. پایانه و بندر ماهشهر نیز تعطیل شده‌اند.

وزارت نفت ایران، بعد از ظهر پنجشنبه ۱۷ تیر و پس از  تخلیه پتروشیمی بوعلی سینا، دستور تخلیه واحدهای پتروشیمی فجر، خوزستان، تندگویان و امیرکبیر را داد.  آتش‌سوزی گسترده در ماهشهر که از عصر چهارشنبه ۱۶ تیر شروع شد نه تنها مهار نشده بلکه در حال سرایت به واحدهای دیگر است.  خبرگزاری تسنیم می‌نویسد احتمالا این آتش‌سوزی تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در مجموع تولید ۲۵.۶ میلون تن محصولات پتروشیمی ایران را به خود اختصاص داده که با بروز آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا و تخلیه ۵ مجتمع پتروشیمی در این منطقه، در روند تولید ۳ میلیون تن محصول پتروشیمی کشور اختلال ایجاد شده است.

این خبرگزاری پیش‌تر نوشته بود که سایت چهار پتروشیمی بوعلی و مخازن آن در حال تخلیه هستند تا در صورت گسترش آتش از انفجار در این سایت جلوگیری شود.

منصور قمر، فرماندار ماهشهر صبح پنجشنبه گفته بود که بالگردهای آب‌پاش در حال خنک کردن تاسیسات پتروشیمی هستند.

مخزن ۲۰۰۱ پتروشیمی بوعلی سینا حاوی خوراک نفت است و آژیر خطر آن صبح پنجشنبه با وجود اعلام مهار حریق بار دیگر به صدا در آمد.

به گفته فرماندار ماهشهر ۳۰۰ خودروی آتش‌نشانی در محل حادثه حاضرند و پایانه و بندر نیز برای آزاد بودن راه عبور و مرور خودروهای آتش‌نشانی تعطیل شده‌اند.

اعلام شده که تمامی پتروشیمی‌های اطراف نیروهای خود را تخلیه کرده‌اند و آتش‌نشانی‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تانکرهای آب شرکت بهره‌برداری آغاجاری و نیروها و ماشین آلات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

فرماندار ماهشهر تایید کرده که برج ۸۰۰۱ کمی کج شده اما افزوده که این مشکلی ایجاد نکرده است. او خبر نشت مواد پتروشیمی و سمی در اثر آتش‌سوزی را که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، تکذیب کرده است. برج ۸۰۰۱ ماهشهر بلندترین برج پتروشیمی ایران است.

آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی‌سینا از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۶ تیر شروع شد. غلام شاهی رئیس روابط عمومی پتروشیمی بوعلی اعلام کرده که علت آتش سوزی  نشت یکی از پمپ‌ها در یکی از واحدها بود. او در ساعات نخست حریق به خبرگزاری ایلنا گفته بود که شرایط به دلیل کمبود امکانات بحرانی است اما فرماندار ماهشهر در ساعات پایانی چهارشنبه اعلام کرد که همه چیز تحت کنترل است و حریق مهار شده است.

دامنه خسارات مالی و تاسیساتی این آتش‌سوزی هنوز روشن نیست. عبدالرسول دشتی، رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس به خبرگزاری ایلنا گفته است طبق بررسی‌های اولیه، عامل انسانی یا سهل‌انگاری در این حریق منتفی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • وطن

    خاك عالم بر سرتان. كه از خاموش كردن عاجزيد . گويا هليكوپتر هم نداشتيد.؟ چون شما مال اين حرفها نيستيد البته پول خريد هليكوپتر را در لبنان براى عربها بيمارستان و پارك و اپارتمان ووو هزينه كرديد. شما ملاهاى ايرانى وطن فروش عرب پرست.