ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهمن زرین‌پور، بازیگر سریال «دائی جان ناپلئون»، درگذشت

او فعالیت سینمایی خود را با دستیاری علی حاتمی در فیلم «ستارخان» و بازی در این فیلم آغاز كرد و سپس چهار دهه در سینما و تلویزیون فعالیت کرد.

بهمن زرین‌پور، بازیگر و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

بهمن زرین‌پور (۱۳۹۵ - ۱۳۲۰)

بهرام میلانی از نزدیکان بهمن زرین‌پور به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است او دو ماه پیش به سرطان ریه دچار شد و صبح پنج‌شنبه ۱۷ تیر در اثر عوارض ناشی از این بیماری درگذشت.

زرین‌پور در سال ۱۳۲۰ در کرمانشاه متولد شد و پس از گرفتن دیپلم از اوایل دهه ۱۳۴۰ در تئاتر کرمانشاه فعالیت کرد و سپس به تهران رفت و ابتدا به‌عنوان گزارشگر در رادیو کار کرد و بعد از سال ۱۳۴۵ به‌جرگه بازیگران نمایش‌های رادیویی پیوست.

او فعالیت سینمایی خود را با بازی و دستیاری علی حاتمی، کارگردان فقید سینما در فیلم «ستارخان» (۱۳۵۱) آغاز كرد و سپس چهار دهه در سینما و تلویزیون فعالیت کرد.

بهمن زرین‌پور پیش از انقلاب ایران در تمام فیلم‌ها و سریال‌های معروف «صمد» به کارگردانی پرویز صیاد، «سرکار استوار» (۱۳۴۹ - ۱۳۴۶) به کارگردانی پرویز کاردان، منصور پورمند و پرویز صیاد و «اختاپوس» (۱۳۵۰-۱۳۵۳) به کارگردانی پرویز صیاد ایفای نقش کرد.

او در سینمای پیش از انقلاب در ۱۸ فیلم بازی کرد که در میان آن‌ها فیلم‌های سینماگران مطرح آن دوره نیز دیده می‌شوند، از جمله «اسرار گنج دره جنی» (۱۳۵۳) به کارگردانی ابراهیم گلستان؛ «زنبورک» (۱۳۵۴) ساخته فرخ غفاری و «بن‌بست» (۱۳۵۷) ساخته پرویز صیاد.

او پس از انقلاب در هشت فیلم بلند سینمایی، از جمله «سردار جنگل» (۱۳۶۲ ـ امیر قویدل)؛ «زرد قناری» (۱۳۶۷ ـ رخشان بنی‌اعتماد)؛ «دختری با کفش‌های کتانی» (۱۳۷۷ ـ رسول صدرعاملی) ایفای نقش کرد.

از سال ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۸۸ زرین‌پور فیلمنامه ۱۱ فیلم را نیز در کارنامه خود دارد.

او پس از انقلاب کارگردانی سریال‌های تلویزیونی «سایه همسایه»، «گالش‌های مادربزرگ»، «بهارانه»، «زائر غریب»، «رعنا»، «عطر گل یاس»، «آوای فاخته»، «زیر گنبد کبود»، «زیر چتر خورشید»، «هتل پیاده‌رو» و «حامی» برعهده داشت و فیلمنامه برخی از آن‌ها را نوشت. آخرین سریالی که زرین‌پور کارگردانی کرد «هفت‌سنگ» نام داشت که دو سال پیش ساخته شد.

اما یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین سریال‌هایی که زرین‌پور در آن بازی کرد «دایی جان ناپلئون» (۱۳۵۵–۱۳۵۴) ساخته ناصر تقوایی بود که در آن در نقش «پوری فش‌فشو» ظاهر شد. این سریال در زمان خود با استقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شد.

مراسم تشییع بهمن زرین‌پور قرار است فردا جمعه ۱۸ تیر در بهشت سکینه کرج برگزار ‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.