ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیراندازی در تظاهرات حق زندگی سیاه‌پوستان؛ ۵ پلیس دالاس کشته شدند

۸۰۰ نفر از حامیان جنبش «جان سیاه‌ها ارزش دارد» در مرکز شهر دالاس تظاهرات می‌کردند که تک‌تیرانداز‌ها به جمعیت پلیس حافظ نظم در اطراف تظاهرکنندگان حمله کردند.

۸۰۰ نفر از حامیان جنبش «جان سیاه‌ها ارزش دارد» در مرکز شهر دالاس تظاهرات می‌کردند که تک‌تیرانداز‌ها به جمعیت پلیس حافظ نظم در اطراف تظاهرکنندگان حمله کردند. تاکنون ۵ نفر کشته و ۷ نفر زخمی شدند که میان زخمی‌ها یک نفر غیرنظامی است.

تظاهرات شب ۷ ژوئیه/۱۷ تیر قسمتی از اعتراضی عمومی در سراسر آمریکا علیه خشونت پلیس به شهروندان آفریقایی- آمریکایی است.

در هفته‌ای که گذشت، دو مرد آفریقایی-آمریکایی در ایالت‌های مینیسوتا و لوئیزیانا توسط پلیس کشته شدند. فیلم قتل یکی از این دو مرد در شبکه‌های اجتماع بازنشر شده که میزان خشونت پلیس، افزایش خشم عمومی را در پی داشته است.

به گفته پلیس شهر دالاس حداقل دو تک تیرانداز به سوی چند نفر از ۱۰۰ مامور پلیسی که جهت حفظ نظم و امنیت در محل حضور داشتند شلیک کردند.

۱۱ مامور پلیس تیر خورده‌اند که از آنها پنج نفر کشته شده‌اند و دو نفر در بیمارستان در شرایط وخیم به سر می‌برند. یک نفر غیرنظامی هم تیر خورده است.

رئیس پلیس دالاس، دیوید براون، در بیانیه‌ای گفت که دو تک تیرانداز احتمالا از بلندی به سوی ماموران پلیس شلیک کرده‌اند.

پلیس دالاس عکس یک مظنون را در شبکه‌های اجتماعی پخش کرده است. این مظنون خود را به پلیس معرفی کرده است.

مرکز شهر دالاس اکنون تنها پر از پلیس است. پلیس فدرال ضد تروریستی هم برای بررسی یک بسته مشکوک که مشخص نیست چیست، به محل آمده است.

برنامه‌گذاران تظاهرات «جان سیاه‌ها ارزش دارد» در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که همه هدف آنها برگزاری تظاهرات صلح آمیز بوده است و این حملات مورد تأیید آنها نیست. آنها ضمن محکوم کردن تیراندازی به سوی پلیس، گفته‌اند که حمله‌کنندگان به گروه آنها تعلق ندارند.

ویدئوهایی که از تیراندازی‌های دالاس در شبکه‌های اجتماعی منتشره شده، ده‌ها تن از ماموران پلیس را در چند ساختمان در مرکز شهر دالاس، از جمله یک پارکینگ نشان می‌دهد که پناه گرفته‌اند و صدای تیراندازی می‌آید. مردم با صدای اولین تیر پراکنده می‌شوند:

— WFAA-TV (@wfaachannel8) July 8, 2016

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.